آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
شهرستان ها
۷

عضو شورای شهر بومهن هشدار داد: بحران آموزشی در حومه پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر بومهن گفت: اگر به وضع بحرانی مدارس در این شهر توجه نشود، واحدهای آموزشی دربومهن سه نوبته خواهند شد.

«زهره نکونام» افزود: شهر بومهن با معضل زیرساخت های آموزشی و پرورشی مواجه بوده و کمبود زیرساخت های آموزشی در شهر بومهن یک معضل بزرگ است.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: اگر توجهی به زیرساخت ها در این شهر نشود و به امر ساخت وساز فضاهای آموزشی در بومهن عنایت ویژه ای صورت نگیرد، در آینده ای بسیار نزدیک مدارس این منطقه سه نوبته خواهد شد.

وی اضافه کرد: جلسه ای با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس داشتیم که طی این نشست، وی نیز از روند ساخت و تقویت زیرساخت های آموزشی در شهرستان بویژه در بومهن گله مند بود.

نکونام افزود: وضع فضای آموزشی در شهر بومهن بسیار اسفبار بوده و حجم دانش آموزان در کلاس های درس از مرز استاندارد هم عبور کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: تنها با تکیه بر شورای اسلامی شهر نمی توان معضل فقر سرانه آموزشی را در بخش بومهن که یکی از شهرهای تابعه شهرستان پردیس است، برطرف کرد؛ به همت استانی و شهرستانی به ویژه در حوزه مدیریت نیاز داریم.

وی تصریح کرد: مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت مالی خیرین مدرسه ساز باید در بحث توسعه سرانه های آموزشی در بومهن و شهرستان پردیس مورد توجه قرار گیرد.

نکونام اضافه کرد: شورای اسلامی شهر نیز متناسب با وظیفه ای قانونی، رشد سرانه ها را برای این مجموعه تعریف کرده است و باید بخشی از بودجه خود را در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان برای تقویت سرانه های آموزشی قرار دهد.