آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
شهرستان ها
۷

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی: جامعه ایران به زودی «مجرد پیر» می شود

در چند سال آینده جامعه ایران، جامعه ای «پیر مجرد» خواهد بود و چنین امری بسیار خطرناک است.

تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: کاهش سن ازدواج نگران کننده است و به احتمال زیاد، در سال آینده، بخش زیادی از بودجه کشور صرف هزینه های مددکاری برای جامعه پیر و مجرد می شود.

علی- جعفری آذر تاکید کرد: این مسئله خطرات فراوانی برای کشور دارد.

وی در ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی، با اشاره به وضعیت ازدواج و طلاق در این استان، از وجود نزدیک به نیم میلیون جوان مجرد سن بالادر آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: 400 هزار نفر دختر و پسر در این استان، از سن ازدواج عبور کرده اند ولی هنوز مجرد هستند، رقم مجردها هر روز بیشتر و بر تعداد مجردهای عبور کرده از سن ازدواج، افزوده می شود و به همین نسبت نگرانی ها بیشتر و جدی تر شده اند. جعفری آذر گفت: در 4 ماه اول سال گذشته 12 هزار و 777 نفر ازدواج کرده بودند که امسال این رقم با کاهش به 12 هزار و 685 مورد رسیده و به موازات آن بر رقم طلاق افزوده شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه 13 را در خصوص طلاق در استان های کشور دارد گفت: در 5 ماهه امسال 3958 طلاق در استان صورت گرفته است. همچنین تعداد ازدواج های ثبت شده در این مدت نیز 16 هزار و 865 مورد بود. مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت 16 درصد طلاق ها در سال اول و نیمی از آن در 5 سال اول زندگی صورت گرفته است.