آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
شهرستان ها
۷

رئیس مجمع نمایندگان استان خبر داد: روستاهای اردبیل به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: روستاها و مناطق محروم این استان به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده و خبری از گروه های سنی جوان و نوجوان در روستاها نیست.

«بشیر خالقی» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: 60 درصد ساکنان روستاهای ما تحت پوشش کمیته امداد هستند و به دلیل نبود امکانات مهاجرت کرده اند که باید در این زمینه یک فکر اساسی انجام شود.

وی به طرح های نیمه تمام استان اردبیل اشاره کرد و اظهارداشت: پروژه راه آهن اردبیل – میانه بعد از گذشت 11 سال و با هزینه 400میلیارد تومانی نصفه و نیمه مانده به طوری که برای تکمیل این پروژه به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خالقی با بیان اینکه سال گذشته از 32 میلیارد تومان اعتبار راه آهن تنها 7 میلیارد تومان اختصاص یافت، تصریح کرد: سال جاری نیز این پروژه تا این لحظه تخصیص صفر درصد دارد در حالی که تنها نیمی از سال باقی مانده است که با جذب اعتبارات نیز نمی توان در شرایط جوی نامناسب این پروژه را به سرانجام رساند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل وضعیت نامناسب راه های استان و حادثه خیز بودن آن را به اعضای کمیسیون عمران مجلس گوشزد کرد و گفت: در حال حاضر 42 درصد راه های روستایی جنوب استان اردبیل آسفالت شده و هنوز بسیاری از روستاییان از آسفالت و راه مناسب دسترسی بی بهره هستند.

خالقی به قدیمی ترین پروژه عمرانی در کشور محور پونل –خلخال اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با گذشت نیم قرن هنوز تکمیل نشده و در 6 ماه از سال بسته است.

وی ضرورت تکمیل راه های مواصلاتی خلخال با استان همجوار گیلان را به همراه تامین آب شرب و تکمیل سدهای معیشتی یادآور شد و بیان کرد: قرار است 500 میلیون متر مکعب آب از قزل اوزن انتقال یابد که در این انتقال باید مناطق شهری و روستایی جنوب استان در اولویت قرار گیرند.