آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
شهرستان ها
۷

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان مطرح کرد: تولید 10 درصد ماهیان سردآبی کشور در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 درصد ماهیان سردآبی کشور در این استان تولید می شود.

کورش یزدا ن پناه با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهیان سردآبی گفت: در حال حاضر 202 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که بیش از 70 درصد این واحدها فعال است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی مستقیم این مزارع را 1500 نفر عنوان کرد و افزود: مزارع فعال ماهی برای حدود 3 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به میزان تولید ماهیان سردآبی در استان گفت: سال گذشته 13 هزار و 119 تن ماهی سردآبی در استان تولید شد که نسبت به تولید 11 هزار و 500 تن سال 93 رشد خوبی را شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه 40 مزرعه دارای پروانه بهره برداری برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، اظهار کرد: با فعال شدن این واحدها میزان پرورش ماهی در استان به دو هزار و 400 تن افزایش می یابد.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به خسارت بیماری VHS به مزارع پرورش ماهی گفت: بیماری VHS مبلغ 20 میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی در استان وارد کرد که خوشبختانه در حال حاضر روند شیوع این بیماری نزولی است و تنها چند مزرعه مبتلابه این بیماری هستند.

وی سرانه مصرف ماهی در استان را پنج و نیم کیلوگرم دانست و تصریح کرد: پیش بینی می شود این میزان به 10 کیلوگرم افزایش یابد.