آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
شهرستان ها
۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان: دهگلان کردستان کمترین پزشک را داراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در تمام استان های کشور به استثنای استان های بزرگ، کمبود پزشک فوق تخصص وجود دارد اما خوشبختانه اکثر بیماران کردستان در خود استان قابل درمان هستند.

قدیمی به فعالیت تعداد 963 پزشک در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد پزشک در حدود 394 پزشک عمومی، 439 پزشک متخصص، 39 فوق تخصص و تعداد 91 داندانپزشک مشغول به فعالیت در سطح استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: کمترین پزشکان مربوط به شهرستان دهگلان با 25 پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشک است و در سایر بخش های پزشکی در این شهرستان، پزشک نداریم.

به گفته قدیمی، بیشترین پزشکان نیز، با دارا بودن 368 پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، دکترای علوم آزمایشگاهی پزشک متخصص، و پزشک فوق تخصص مربوط به شهر سنندج است و پس از آن به ترتیب شهرستان های سقز، مریوان، سروآباد، قروه، بیجار، بانه، کامیاران، دیواندره و دهگلان کمترین پزشکان را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پزشکان فوق تخصص در دو شهرستان سنندج با 38 پزشک و سقز با یک پزشک فوق تخصص تنها دو شهرستانی هستند که بیماران می توانند به آنجا مراجعه کنند که امیدواریم در آینده این تعداد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان به مراجعه بیماران از استان های دیگر به کردستان اشاره و اظهار کرد: بیماران زیادی از نواحی همجوار برای درمان به این استان مراجعه کرده اند و در رشته رادیوتراپی آمار قابل توجهی در تعداد مراجعات به کردستان را شاهد هستیم.