آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

پارالمپیک ریو 2016

* شاهین ایزدیار تنها نماینده شنا پارالمپیک ایران برای شرکت در بازی های 2016 ریو در ماده 100متر قورباغه، 18شهریور به آب می زند. اولین مسابقه ایزدیار در مرحله مقدماتی ماده 100 متر قورباغه که ماده اصلی وی نیز هست، روز پنجشنبه، 18 شهریور ماه ساعت 17:40 به وقت ایران برگزار می شود و در صورتی که به فینال راه یابد، ساعت 2:50 بامداد روز جمعه، 19 شهریور برای کسب مدال با سایر حریفان روبرو خواهد شد. دومین ماده ای که ایزدیار در آن حضور دارد 50 متر کرال سینه است که مسابقات این ماده نیز روز جمعه، 19 شهریور ماه ساعت 17:30 در مرحله مقدماتی برگزار خواهد شد و فینال این ماده نیز روز شنبه، 20 شهریور، ساعت 2:30 بامداد برگزار می شود. شاهین ایزدیار تنها نماینده ایران در رقابت های شنا پارالمپیک ریو است و در بازی های پارالمپیک لندن نیز تنها نماینده ایران در این رشته بود.

* تیم های والیبال نشسته مردان و زنان ایران تا قبل از آغاز بازی های پارالمپیک دیدارهای دوستانه برگزار می کنند. تیم والیبال نشسته بانوان ایران امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف برزیل خواهد رفت. ایران که نخستین حضور پارالمپیکی خود را تجربه می کند در این دوره از رقابت ها با تیم های آمریکا، چین و روآندا همگروه است. تیم والیبال نشسته مردان هم که به دنبال کسب ششمین جام قهرمانی پارالمپیک است روز سه شنبه در دیداری تدارکاتی با مصر روبه رو می شود. تیم مردان هم با تیم های بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین همگروه است.

* سرمربی تیم فوتبال هفت نفره گفت: برای کسب مدالی خوشرنگ تر از برنز در بازی های پارالمپیک 2016 ریو شرکت کرده ایم. تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در واپسین روزهای باقی مانده به بازی های پارالمپیک 2016 جایگزین روسیه در این رقابت ها شد. ایران در گروه A رقابت ها با آمریکا، هلند و آرژانتین همگروه شده است. امین الله مانی در خصوص این بازی ها گفت: تیم حال حاضر ما در این دوره از رقابت ها ترکیبی است از بازیکنان پارالمپیک 2012 لندن، بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون و بازی های انتخابی قهرمانی جهان دانمارک. ما با این ترکیب امیدواریم که بتوانیم به نتیجه بهتری در این دوره از رقابت های پارالمپیک دست پیدا کنیم.