آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

اتفاقی بزرگ برای ورزش ایران؛ خادم به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی درآمد

رئیس فدراسیون کشتی ایران با کسب آرای لازم در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به عضویت این هیئت درآمد. این اتفاق در حالی رخ داد که کشتی ایران سال ها در کشتی جهان کرسی نداشت.

مجمع انتخاب اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی دیروز در حاشیه رقابت های قهرمانی جوانان جهان در شهر ماکون فرانسه برگزار شد که رسول خادم توانست با کسب 76 رای به عنوان عضو هیئت رئیسه این اتحادیه انتخاب شود. انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای تعیین اعضای هیئت رئیسه ظهر دیروز در شهر ماکون برگزار شد و رسول خادم با 76 رای و بیشترین آراء بعنوان عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی درآمد. در این انتخابات نامیک علی اف از آذربایجان با 75 رای، میشل دوسون از فرانسه با 69 رای، مارتین دیتمن از آلمان با 62 رای، خانم یاکشی از ترکیه با 60 رای و هاماکوس از یونان با 59 رای به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در آمدند.

در این مراسم که برای انتخاب 6 عضو هیئت رئیسه برگزار شد، 11 نفر کاندیدا بودند که رسول خادم از مجموع 98 رای، به عنوان نفر نخست 76 رای را از آن خود کرد و برای مدت چهار سال عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد. کشتی ایران بعد از پایان دوره عضویت دکتر محمد توکل در هیئت رئیسه فیلاتا سال ها هیچ نماینده ای در هیئت رئیسه نداشت. آخرین تلاش کشتی ایران برای کسب کرسی در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی به 17 سپتامبر سال 2010 برمی گردد که ثمری برای کشتی کشورمان نداشت. البته کشتی ایران دوبار در سال های 2012 و 2014 با کاندیدا شدن امیررضا خادم برای به دست آوردن کرسی جهانی تلاش کرد اما برادر رئیس فعلی فدراسیون نتوانست آرای لازم برای حضور در هیئت رئیسه را کسب کند.