آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران خبر داد: مافیای واردات دستگاه سونوگرافی چینی

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران، از وجود مافیای واردات دستگاه های سونوگرافی چینی و آموزش های سه روزه سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان، خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر حسین کرم پور در نشست خبری انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه برای تحول در نظام سلامت می بایست نظام ارجاع را پیاده سازی می کردیم، گفت: وقتی تشخیص و درمان در دست یک نفر باشد، باعث بروز مشکلات و مفسده مالی می شود، به طوری که شاهد خود ارجاعی پزشک در تشخیص و درمان بر اساس روش خودش خواهیم بود.

کرم پور با اشاره به ماجرای آموزش سونوگرافی توسط یک شرکت تجهیزات پزشکی به متخصصین زنان و زایمان، افزود: آموزش هایی که باید در مدت چهار سال توسط رادیولوژیست ها ارائه شود، در مدت سه روز و زیر نظر افراد غیر پزشک آموزش داده می شود.

وی با گلایه شدید از برخورد اقتدارگرایانه و ابزاری با رادیولوژیست ها، گفت: مسئولان وزارت بهداشت بهتر از هر کسی می دانند که هیچ انتفاع مالی در تشخیص بیماری ها برای رادیولوژیست ها متصور نیست.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به وجود مافیای واردات دستگاه های بی کیفیت سونوگرافی از کشور چین، گفت: در حالی که قیمت یک دستگاه سونوگرافی حدود 10 میلیون تومان است، یک شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی نسبت به واردات این دستگاه از چین و فروش آنها به متخصصان زنان و زایمان، سود سرشاری می برد.

وی با اشاره به مجوز وزارت بهداشت برای 60 پریناتولوژیست به منظور آموزش سونوگرافی، تاکید کرد: دریافت وجه برای سونوگرافی توسط متخصصان زنان و زایمان در مطب ها غیرقانونی است.

کرم پور با اشاره به هزینه 7 میلیون تومانی دوره آموزشی سونوگرافی، هشدار داد: اقدام متخصص زنان و زایمان برای سونوگرافی، منجر به تشدید سقط جنین در مطب ها می شود، زیرا تشخیص و درمان در اختیار پزشک است.