آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

5 میلیون هندی آواره سیل

جاری شدن سیل براثر باران های موسمی و طغیان رودخانه گنگا در یک هفته گذشته در ایالت بیهار هند باعث مرگ 198 نفر و مختل شدن زندگی بیش از پنج میلیون نفر شده است.

به گزارش ایرنا، بارندگی یک هفته گذشته در شرق هند باعث تخریب پل ها، جاده ها و به زیر آب رفتن صدها هکتار از زمین های کشاورزی شده است.

به گفته مقامات محلی ایالت بیهار، در 24 ساعت گذشته با وجود پایین رفتن سطح آب رودخانه بیهار، 19 نفر دیگر جان باختند. سازمان مدیریت بلایای طبیعی ایالت بیهار با صدور بیانیه ای اعلام کرد 10 نفر در شهر پتنا، 6 تن در شهر ساران و سه نفر دیگر در دیگر مناطق جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، بالاآمدن سطح آب رودخانه گنگا زندگی بیش از پنج میلیون نفر را در 2 هزار و 179 روستا تحت تاثیر قرار داده است.در ادامه این بیانیه اضافه شده است تاکنون 600 هزار و 96 نفر از مردم از 12 بخش سیل زده نجات داده شدند.

دولت برای نجات سیل زدگان 2 هزار و 714 قایق نجات را به مناطق سیل زده فرستاده است.

به گفته مقامات امداد و نجات 697 اردوگاه برای اسکان موقت 420 هزار نفر در بیهار ایجاد شده است.هم اکنون 510 تیم پزشکی در اردوگاه های نجات مشغول مداوای بیماران هستند.

جاری شدن سیل در دو هفته گذشته در ایالت های بیهار، مدیا پرادش، راجستان و اوتارپرادش در شرق و مرکز هند دست کم جان 420 نفر را گرفته و زندگی بیش از 6 میلیون نفر را مختل کرده است.

فصل باران های موسمی که از ماه گذشته در مناطق مختلف هند آغاز شده، 80 درصد بارندگی سالانه این کشور را تامین می کند.