آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عراق

اسکای نیوز: هواپیماهای نیروی هوایی ارتش عراق با توزیع میلیون ها اعلامیه در مناطق «الشرقاط» و «الزویه» در استان صلاح الدین از ساکنان این مناطق خواستند هرچه سریع تر این مناطق را ترک کنند تا در صورت درگیری با تروریست های داعش به عنوان سپر انسانی از سوی داعش مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

عربستان

لوءلوء: نماینده مجلس کویت، عربستان را مسئول ویرانی سوریه از طریق حمایت از تروریست ها دانست و اظهار داشت، عربستان و کشورهایی که در غرق کردن ملت سوریه کمک کردند مسئول رویدادهای کنونی در سوریه هستند.

ترکیه

رویترز: در جریان درگیری میان شبه نظامیان پ.ک.ک با ارتش ترکیه بیش از 100 تن از این شبه نظامیان کشته یا مجروح شدند. حزب کارگران کردستان نیز مدعی شد که در جریان این درگیری 30 سرباز ترک را کشته است.

فلسطین

قدسنا: بر اثر تبادل آتش و درگیری میان نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی در شمال نوار غزه پنج عضو حماس زخمی شدند. رژیم صهیونیستی مدعی شد که این اقدام در پاسخ به تیراندازی مقاومت فلسطین صورت گرفته است. صهیونیست ها می گویند یگان توپخانه اسرائیل در این درگیری دو دکل دیده بانی حماس را هدف شلیک خمپاره ای قرار داد.

آمریکا

تسنیم: دولت آمریکا با درخواست اعزام یک فعال برجسته حقوق سیاهپوستان به بیمارستان مخالفت کرده است. وکلای این فعال سیاسی اعلام کردند که بیماری هپاتیت وی به دلیل نرسیدن دارو و مداوای کامل پیشرفت کرده است ولی قاضی فدرال اجازه انتقال این فعال را به بیمارستان نمی دهد.

ژاپن

الحیات: ژاپن و عربستان یک تفاهم نامه نظامی را درباره همکاری های نظامی و تقویت آن امضا کردند. این تفاهم نامه در حاشیه سفر محمد بن سلمان وزیر دفاع به ژاپن به امضا رسید. عربستان پس از شکست های پی درپی در غرب آسیا درصدد بهبود رابطه با دیگر کشورهای جهان است.

یمن

فارس: یک فرمانده یمنی اعلام کرد که در پی خودداری نظامیان سعودی از حضور در نبرد برای مقابله با رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان، ارتش سعودی مجبور به انتقال عناصر القاعده از جنوب یمن به نجران شده تا مانع سقوط این شهر شوند.