آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۳
سیاسی
۲

معاونت سیاسی وزارت کشور در پیچ اما و اگر

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور طی حکمی، محمدحسین مقیمی را به عنوان قائم مقام وزیر کشور منصوب کرد.

مقیمی در حالی به این سمت منصوب شده که پیش از این معاون سیاسی وزیر کشور بود و در حکم جدیدی که از سوی رحمانی فضلی صادر شده، اشاره ای به این موضوع نشده است که آیا او با حفظ سمت، به عنوان قائم مقام وزیر منصوب شده یا این که از مسئولیت قبلی خود برکنار شده است.

البته خبرگزاری مهر، از برکناری مقیمی از مسئولیت معاونت سیاسی خبر داده و نوشته معاون سیاسی وزیر کشور در آینده ای نزدیک، منصوب می شود. مهر همچنین از علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری به عنوان یکی از گزینه های جایگزین مقیمی نام برده است. اما رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت وگو با جام جم با رد خبر تغییر معاونت سیاسی وزیر کشور تاکید کرد محمدحسین مقیمی با حفظ سمت، به عنوان قائم مقام وزیر کشور منصوب شده است.

محمدجواد کولیوند گفت: آقای مقیمی همچنان معاون سیاسی وزیر کشور است و طی حکمی جدید از سوی وزیر کشور، همزمان با حضور در معاونت سیاسی وزیر، در جایگاه قائم مقامی وزارت کشور نیز منصوب شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که در هر دوره یکی از معاونین، به تشخیص وزیر کشور، به عنوان قائم مقام وزیر انتخابات می شود افزود: از آنجا که حسینعلی امیری، قائم مقام پیشین وزیر کشور در سمت معاون پارلمانی رئیس جمهور قرار گرفته، جایگاه قائم مقامی وزیر خالی است و آقای رحمانی فضلی ترجیح دادند این سمت را به آقای مقیمی بسپارند.

همچنین در تماس خبرنگار جام جم با وزرات کشور، تاکید شد محمدحسین مقیمی همچنان در سمت معاونت سیاسی قرار دارد و خبری مبنی بر برکناری وی از این سمت اعلام نشده است.