آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۹
صفحه آخر
۱۶
مرور

مبارزه با معتادان و اعتیاد

30مرداد: دادستان تهران شروط مقرر برای پذیرش معتادان متجاهر در کمپ ها را غیر ضروری خواند و خواستار تجدیدنظر شهرداری تهران در این تصمیم شد و گفت: «برخی مسوولان به 20 هزار معتاد اشاره کرده و سردار ساجدی نیا تعداد معتادان حاضر در سطح شهر تهران را 15 هزار نفر اعلام کرد، اما مبنای اجرای طرح جدید جمع آوری معتادان متجاهر، 12 هزار نفر خواهد بود».

31 مرداد: فرمانده انتظامی پایتخت از جمع آوری بیش از 5000 معتاد متجاهر از معابر اصلی، بزرگراه ها و بوستان های پایتخت در چهار روز گذشته خبر داد و گفت: «در صورتی که همه نهادهای مسوول و ذیربط ظرفیت پذیرش اینگونه افراد را فراهم کرده و افزایش دهند، پلیس این آمادگی را دارد که تمامی این افراد را جمع آوری کرده و به کمپ های مربوطه تحویل دهد».

5 شهریور: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از آماده سازی 19 مرکز بهاران در زیرمجموعه شهرداری تهران و نگهداری 1000 معتاد در این مراکز خبر داد و گفت: «در مرحله نخست ساماندهی معتادان متجاهر، جمع آوری زنان معتاد انجام نمی شود. در تلاش هستیم در صورت تامین اعتبارات، مدت زمان نگهداری معتادان جمع آوری شده را بیشتر کنیم: اخیرا جمع آوری معتادان روزانه به بیش از 500 و حتی 700 نفر رسیده است».

و امروز

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بازدارندگی و پیشگیری را تنها راه عملی مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: «مبارزه با موادمخدر از طریق مقابله در کف خیابان و نیروی انتظامی غیرممکن است».