آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۴
سینما
۱۲
راش

فرش قرمز جشن «خانه سینما» مقابل مدیران دولتی

مسئولان خانه سینما همواره از این نهاد به عنوان نهادی مستقل یاد می کنند، اما با اعلام فهرست اعضای داوران هجدهمین جشن خانه سینما، نام مدیران دولتی چون حجت الله ایوبی و شهین مولاوردی هم دیده می شود.

شهین مولاوردی که از او به عنوان یکی از داوران هیات مدیره یاد می شود، در حال حاضر معاون رئیس جمهور در امور زنان است که در رزومه کاری او عناوینی چون فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان دیده می شود. یک مدیر دولتی که هیچ سابقه سینمایی در کارنامه او دیده نمی شود.

کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن خانه سینما روز گذشته با بیان این که برای نخستین بار است که رئیس سازمان سینمایی داور جشن خانه سینما می شود، گفت: امسال علاقه مند بودیم همه گروه هایی که در حوزه فرهنگی و هنری فعال هستند، مثلانمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی جزو داوران نهایی ما باشند؛ اما چون اغلب این افراد گرفتار بودند و در مقطع مشخص شده نمی توانستند فیلم ها را ببینند، این امکان فراهم نشد. اما سال آینده که قطعا شیوه برگزاری جشن به شکل آکادمی خواهد بود و داوران فرصت دارند در طول سال فیلم ها را ببینند، این اتفاق خواهد افتاد و خانه سینما از نخبگان گروه های مختلفی که در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند، دعوت خواهد کرد تا در جمع داوران باشند.

دبیر جشن خانه سینما در حالی از حضور مدیران دولتی با عنوان گروه های مختلف اجتماعی در میان داوران این جشن سینمایی دفاع می کند که اصولاخانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی و غیردولتی شناخته می شود و همواره ادعای استقلال از دولت داشته است. / جوان