آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۴
جامعه
۱۷

حمایت 500 موقوفه از طرح «مهر تحصیلی»

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان این که 497 موقوفه از طرح «مهر تحصیلی» پشتیبانی می کنند، گفت: 24 استان مجری این طرح هستند و قرار است 18 هزار و 500 بسته اقلام آموزشی بین دانش آموزان جامعه هدف توزیع شود.

به گزارش فارس، حمید عسگری درباره طرح «مهر تحصیلی» که سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای آن را آغاز کرده است، افزود: این طرح برای کمک به امور تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و دوره های اول و دوم دبیرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که استان تهران بیشترین موقوفه را در این طرح به خود اختصاص داده، عنوان کرد: استان ایلام به عنوان کمترین دارنده موقوفه در این طرح حضور دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف، تعداد بسته های نوشت افزار توزیع شده بین دانش آموزان در مرحله اول طرح مهر تحصیلی را 18 هزار و 500 عدد عنوان و تصریح کرد: مشارکت های مردمی هم در این طرح کمک حال مسئولان و مجریان است.

وی افزود: برخی نهادها و سازمان های خیریه مانند کمیته امداد امام خمینی با ارائه کمک های مالی، از این طرح پشتیبانی می کنند.

عسگری درباره نحوه شناسایی دانش آموزان نیازمند گفت: وقف نامه های شخصی، ائمه جمعه، جماعات و مبلغین اعزامی، انجمن های خیریه فعال، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، هیات امنا و مدیران فرهنگی قرآنی بقاع، دانش آموزان شامل این طرح را به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کرده اند.