آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۴
جهان
۶

چهره ها و نظرها

عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق شد

عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، به مدت یک سال به عنوان رئیس جریان سیاسی و پارلمان «ائتلاف ملی عراق» انتخاب شده است.

یک منبع مطلع به شبکه خبری السومریه عراق گفت: اعضای ائتلاف ملی که بزرگ ترین گروه شیعیان در پارلمان این کشور است، در جلسه یکشنبه شب این تصمیم را اتخاذ کردند. وی افزود: «شرکت کنندگان در این جلسه تصمیم گرفتند رئیس مجلس اعلای اسلامی به جای ابراهیم الجعفری (وزیر امور خارجه فعلی و نخست وزیر اسبق)، به ریاست ائتلاف ملی انتخاب شود.»

تکفیری ها در منطقه جایی ندارند

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد که اوضاع سوریه روز بروز به نفع دولت این کشور و همپیمانان آن در حال بهبود است و طرف مقابل نیز روزبه روز متحمل زیان شده و با بحران مواجه می شود.

به گزارش مهر، وی همچنین تاکید کرد که تکفیری ها در آینده سوریه و منطقه جایی ندارند و همچون گروه هایی سرگردان از این کشور به آن کشور منتقل خواهند شد و هرکجا فرصت دست دهد عرض اندام خواهند کرد.

انتقال 26 میلیون قبضه سلاح به لیبی

مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی از قاچاق 26 میلیون قبضه سلاح نظامی سنگین به لیبی خبر داد و گفت: این موضوع مانع بزرگ بر سر تحقق امنیت و ثبات در این کشور است.

به گزارش ایرنا، کوبلر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالقادر مساهل» وزیر امور مغرب عربی و اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در الجزایر افزود: 26 میلیون قبضه سلاح در دست شش میلیون لیبیایی، بازگشت امنیت و ثبات را به این کشور با مشکل مواجه کرده است.

سرهنگ فراری تاجیکستان، فرمانده نظامی داعش شد

گلمراد حلیم اف، سرهنگ سابق وزارت کشور تاجیکستان که چندی پیش به گروه تروریستی داعش پیوسته بود به عنوان فرمانده نظامی این گروه منصوب شد.

پایگاه تلویزیونی «السومریه» با استناد به یک منبع امنیتی ناشناس در استان «نینوا» در عراق گزارش داد، گروه تروریستی داعش سرهنگ فراری تاجیکستانی را به جای «ابوعمر الشیشانی» فرمانده نظامی این گروه منصوب کرده است. گروه داعش از ترس آن که فرماندهان جدیدش هدف حملات نیروی های ائتلاف بین المللی قرار نگیرند، به طور رسمی انتصاب حلیم اف به عنوان رهبر نظامی این گروه را اعلام نکرده است.