آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۴
حوادث
۱۹

هکر به جای طعمه اش پول قرض می گرفت

مردی که با هک کردن تلگرام جوانی، به جای او از بستگان و دوستانش پول قرض گرفته بود، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته زنی جوان با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی که با جعل هویت برادرش در تلگرام، از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

شاکی به ماموران گفت: برادرم چند روز قبل از طریق تلگرام برایم پیامی فرستاد و خواست یک میلیون و 400 هزار تومان برای خرید لپ تاپ به وی پرداخت کنم. من هم این پول را اینترنتی به حسابش واریز کردم. ساعاتی بعد که با برادرم تماس گرفتم، متوجه شدم پیام تلگرامی از طرف او نبوده و ارسال کننده پیام کلاهبردار است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی او تحت تعقیب پلیس فتا قرار گرفت تا این که ماموران اطلاع یافتند، تلگرام برادر این زن هک شده و مرد هکر توانسته شماره تلفن خواهر او را به دست آورده و از او کلاهبرداری کند. هکر کلاهبردار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به کلاهبرداری از شاکی و افرادی دیگر اعتراف کرد.

وی افزود: با هک تلگرام برادر شاکی، اطلاعات و شماره تلفن هایش را سرقت کردم. بعد تصمیم گرفتم با ارسال پیام از طریق تلگرام او، از اعضای خانواده و دوستان و آشنایانش کلاهبرداری کنم. برخی از آنها پول درخواستی ام را به حسابم واریز می کردند.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم او روانه زندان شد. تحقیقات پلیس برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد.