آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۰۶
صفحه آخر
۲۴
تنه فنی

دلیل کاهش وزن اعضای هیات دولت!

کمیل روحانی

یک مدت بود که بنده از دور که اعضای هیات دولت و رئیس جمهوری را نگاه می کردم، با خودم می گفتم این بزرگواران چه رژیم غذایی در دستور کارشان قرار داده، که وزن کم کرده و لاغر شده اند.

تا اینکه چند روز پیش وزیر اقتصاد دولت سابق پرده از این ماجرا برداشت و ماهیت جریان را برای ما مشخص کرد و گفت: «دولت یازدهم سر سفره دولت دهم نشسته است!» خب طبیعی است که روی این سفره چیزی نیست که آدم بتواند آن را بخورد.یک سری غذا بوده که خب دوستان آنها را میل کرده اند و الان هم در دادگاه پاسخگوی همین مساله هستند، پارچ و لیوان و بشقاب ها را هم که یک سمساری از خیابان منوچهری آورده و فروخته اند و رفته پی کارش! می ماند یک سفره که آن را هم یکی از عزیزان داخل بالکن برده و حسابی تکانده تا چیزی روی آن باقی نماند.

اعضای هیات دولت که دور سفره نشسته بودند، حداقل دل شان خوش بود که یک سفره خالی هست که دور آن جمع شوند که یک نفر آمد و گفت که این سفره را به او پیش فروش کرده اند و سفره را هم برداشت و برد.

نفت های روی سفره را هم که ملت قبل از آمدن دولت به اصطلاح یازدهم خورده بودند، همین می شود که اعضای دولت روی زمین نشسته وبه دوربین زل زده اند و در نهایت دکتر روحانی خطاب به دولتمردان سابق بگوید«لااقل یه کف دست نون باقی می ذاشتید!».

در این میان می ماند یک خزانه که به گفته وزیر اقتصاد سابق که کاملا خالی نیست و پر است.موضوع اینجاست که دوستان در دولت یازدهم عادت کرده اند نیمه خالی لیوان را ببینند.

ین درحالی است که خزانه خالی نیست، آن همه صندلی، میز، چوب لباسی، کمد، کارمند و... پس چیست؟ این نیمه پر لیوان است، حالایک نیمه خالی هم وجود دارد که در خزانه پول هست اما کم هست، یعنی شما پس از انتخابات سال 92 برای خریدن یک سطل ماست و یک بسته پفک می توانستید روی خزانه حساب کنید و بس!