آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۶
صفحه آخر
۱۲

رئیس جمهور فیلیپین در اعتراض به مداخلات بی پایان آمریکا، اوباما را «حرام زاده» خواند

رئیس جمهور فیلیپین در واکنش به مداخلات بی پایان آمریکا در امور داخلی کشورش با «حرام زاده» خواندن اوباما اعلام کرده، «من به غیر از مردم فیلیپین، هیچ ارباب دیگری ندارم.»

تنها دو روز پس از ماجرای بی اعتنایی چینی ها در استقبال از باراک اوباما در فرودگاه شهر «هانگژو» چین، رئیس جمهور فیلیپین، همتای آمریکایی خود را «حرامزاده» خواند و گفت اگر رئیس جمهور آمریکا در دیدار دو جانبه مسئله مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین را به میان بکشد او را فحش باران می کند.

«رودریگو دوترته» که در نشست خبری در شهر داوائو سیتی فیلیپین و پیش از عزیمت به لائوس برای شرکت در نشست سران گروه آ سه آن سخن می گفت افزود: «او (اوباما) فکر می کند کیست؟ من عروسک در دست آمریکا نیستم. من رئیس جمهور کشوری مستقل هستم و به هیچ کس به جز مردم کشورم جواب پس نمی دهم... حرامزاده، فحش بارانت می کنم. »

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اظهارات تند رئیس جمهور فیلیپین خطاب به رئیس جمهور آمریکا بسیار خبرساز شده است. این جنجال بر سفر اوباما به لائوس برای شرکت در نشست سران گروه آسه آن هم سایه افکنده است. اظهارات رئیس جمهور فیلیپین خطاب به «باراک اوباما» درحالی خبرساز شده که قرار بود دو نفر در حاشیه نشست سران گروه آسه آن در پایتخت لائوس با هم دیدار کنند، اما دولت آمریکا پس از این اظهارات اعلام کرده که این دیدار لغو شده است. به دنبال این جنجال رسانه ای اما، رئیس جمهور فیلیپین از این اظهارات ابراز پشیمانی کرد. آمریکا به اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین معترض است و دولت فیلیپین نیز می گوید به اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان خانواده های فیلیپینی ادامه می دهد.