آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۲۱
جهان
۱۱
اروپا

محاکمه فیلمبردار مجارستانی که به مهاجران حمله کرد

گروه جهان| سپتامبر سال 2015 بود که تصاویر فیلمبردار زنی در مرز صربستان و مجارستان غوغای رسانه ای به راه انداخت. در روزهایی که خاورمیانه در تب ناامنی می سوخت و مهاجران سوری خاک وطن را به امید یافتن سرزمینی امن تر ترک می کردند، خبرنگاران و فیلمبردارها در خاک مجارستان صحنه ای را ثبت کردند که حاشیه های آن همچنان ادامه دارد. زن فیلمبردار به پای پدری که فرزندش را به دوش می کشید و تلاش می کرد با دویدن از خط مرزی فاصله گرفته و خود را به داخل خاک مجارستان برساند، ضربه محکمی زد که منجر به زمین خوردن این پدر و فرزند شد. روز گذشته دادستان عمومی مجارستان اعلام کرد که مقدمات محاکمه این خانم با اتهام زیرپاگذاشتن صلح مهیا شده است.

پترا لاسلزو (Petra Laszlo) چند روز پس از عمومی شدن تصویرش در حال ضربه زدن به پای پدر و پسر سوری از رسانه اش اخراج شد و البته در حالی که تلاش می کرد اقدام خود را توجیه کند، عذرخواهی هم کرد. وی در توجیه این اقدام غیراخلاقی خود گفت که از اینکه می دید مهاجران نیروهای مرزی کشورش را کنار می زدند و به سمت داخل می دویدند ترسیده بوده و به همین دلیل ابتدا ضربه ای به یک دختر و پسر سوری زده و پس از آن هم برای مردی که فرزندش را به دوش می کشید به اصطلاح جفت پا گرفته بود که منجر به زمین خوردن وی شد.

وی بعدها در گفت وگو با یک روزنامه روسی تاکید کرده بود که زندگی اش با تصویری که از وی در رسانه ها منتشر شد نابود شده و به همین دلیل احتمال دارد که برای ادامه زندگی به روسیه برود.

مردی که پترا برای وی جفت پا گرفت در حقیقت مربی فوتبالی در سوریه بود که به دلیل بی ثباتی امنیتی در کشورش به خیل مهاجران پیوسته بود. وی پس از این حادثه و مشخص شدن هویتش از سوی یک باشگاه فوتبال اسپانیایی دعوت به کار شد. سال گذشته 400 هزار مهاجر از مرز مجارستان وارد این کشور شدند و به سمت دیگر کشورهای اروپایی حرکت کردند.