آرشیو شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

سوئد

رویترز: دولت سوئد برای چندمین بار تاکید کرده که به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نخواهد آمد. سوئد خواستار حفظ بی طرفی است و به همین دلیل از پیوستن به ناتو اجتناب می کند در حالی که بسیاری از کشورهای غربی عضو این اتحادیه نظامی هستند.

عربستان

ایرنا: مردم عربستان با دست به دست کردن کاریکاتوری که نماد سه معضل فقر، بیکاری و گرانی است به سیاست های آل سعود اعتراض کرده و خواستار بهبود شرایط معیشتی خود شده اند. آل سعود به رغم تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت و درآمدهای نفتی فراوان از مشکلات عمده ای در زمینه بی عدالتی اجتماعی رنج می برد.

انگلیس

فرانس24: لندن برای مهار کردن ورود موج پناهجویان دیواری به ارتفاع 4 متر در امتداد جاده ای در شهر کاله فرانسه احداث می کند. هدف از احداث این دیوار جلوگیری از دسترسی مهاجران به خودروها و کامیون هایی است که در جاده تردد می کنند.

آمریکا

نیویورک تایمز: دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات آینده آمریکا گفته، ترجیح می دهم مانند پوتین قوی باشم تا مانند اوباما منفعل.

این اظهارات باعث مخالفت شدید دموکرات ها و مخالفت های زیادی در بین جمهوریخواهان شده است.

فرانسه

خبرگزاری فرانسه: پلیس فرانسه در جریان کشف یک خودرو که در آن چند کپسول گاز قرار داشت سه زن را دستگیر کرد. یکی از این زنان که 19 ساله است به هنگام بازداشت به پلیس حمله برد و یکی از ماموران پلیس را با چاقو زخمی کرد. یکی دیگر از این زنان که 39 ساله است صاحب خودرو است. این 3 زن اعتراف کرده اند عضو داعش هستند.

فیلیپین

یورونیوز: «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین گفته هرگز باراک اوباما همتای آمریکایی اش را به دلیل اتخاذ موضع مخالف جنگ با مواد مخدر حرامزاده نخوانده است. وی این را هم گفته که «من هرگز با اوباما روبه رو نشده و او را نمی شناسم.»