آرشیو شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۸۶۰
خبر
۲

رویداد

رهبر معظم انقلاب درگذشت همسر فرمانده کل ارتش را تسلیت گفتند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی درگذشت همسر مکرم امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

درگذشت همسر مکرم جنابعالی، بانوی صبور و مومن را تسلیت می گویم و رحمت و غفران الهی را برای ایشان مسالت می کنم. تسلیت اینجانب را به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن مرحومه ابلاغ فرمایید.

سیدعلی خامنه ای

18 شهریور 1395

واکنش ایران به بیانیه جدید اتحادیه عرب

گروه دیپلماسی: سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت سخنان یکسویه و ناحدنگرانه که برای خوش باش دیگران به تحریر در آمده است، شگفتی ساز می نماید. بهرام قاسمی روز جمعه در واکنش به بیانیه شورای وزیران اتحادیه عرب با بیان اینکه توصیه مشفقانه جمهوری اسلامی ایران به آن شورا، نیک اندیشی، راست گفتاری و گشودن چشمان خود بر واقعیت ها است، افزود: «حمایت های یکجانبه و تعصب ورزانه و حتی بیداد «گرایانه»سران و شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب از برخی اعضای این اتحادیه در سال های اخیر نه تنها هیچ کمکی به حل وفصل مصائب و معضلات، بحران ها و سوءتفاهمات بین کشورهای منطقه و در درون اعضای آن اتحادیه نکرده است که بی شک این یکسویه انگاری موجب بیدادگری های پرشمار و بی سامانی، ناامنی و بی ثباتی تمام منطقه و شوربختانه موجب بی شرمی و وقاحت بیشتر ریاض در کشتار مردم بی گناه برخی از کشورهای عرب منطقه شده است.»

پرونده شهدای منا همچنان باز است

فارس: معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه پرونده استیفای حقوق شهدای منا همچنان باز است، گفت: اگر حقوقدانی معتقد است که می توان در این باره در مراجع بین المللی طرح دعوی کرد، بیاید و اعلام کند. حسن قشقاوی در گفت وگو با شبکه خبر با بیان اینکه پیگیرهای قضایی معمولازمانبر است، گفت:«سر کنسول ما پیش از واقعه سفارت عربستان، با 28 وکیل سعودی در ریاض گفت وگو کرد و دو تن از آنان وکالت ما را پذیرفتند.» قشقاوی افزود: «از نظر محتوایی حتی با قوانین عربستان، حق با ماست و مسوولیت فاجعه منا با عربستان سعودی است.»