آرشیو شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۶۷۸
ورزش
۱۸

جوانمردی به دومین بانوی طلایی پارالمپیک ایران تبدیل شد

شلیک طلایی «ساره»

برخلاف المپیک، ایران در پارالمپیک خیلی زود به طلارسید. در دومین روز بازی های پارالمپیک 2016 ساره جوانمردی صاحب اولین طلای خود در این بازی ها شد. ساره جوانمردی بانوی تیرانداز کشورمان به مقام قهرمانی بازی های پارالمپیک ریو در بخش تفنگ بادی 10 متر دست یافت. به گزارش ایسنا از ریو، فینال رقابت های تیراندازی تفنگ بادی 10 متر در بخش بانوان، ظهر امروز به وقت ریو برگزار شد.

در این رقابت ساره جوانمردی و عالیه محمودی از ایران با تیراندازانی از ترکیه (دو نفر)، اوکراین، مقدونیه، آذربایجان و مجارستان رقابت کردند. پس از حذف شش تیرانداز، در رقابت جوانمردی با «اولگا کووالچوک» از اوکراین برای کسب طلا، جوانمردی با امتیاز 193.4 عملکرد بهتری نسبت به حریف اوکراینی با رکورد 191.2 داشت و موفق شد به مدال طلابرسد؛ به این ترتیب جوانمردی اولین طلای کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو را به نام خود ثبت کرد. همچنین عالیه محمودی نیز هشتم شد. پیش از این در روز اول بازی ها هم سامان پاکباز، ایران را صاحب یک مدال نقره کرده بود.طلای جوانمردی دومین طلای ایران در تاریخ پارالمپیک محسوب می شود. در پارالمپیک 2012 لندن، زهرا نعمتی در رشته تیروکمان ایران را صاحب اولین طلای پارالمپیکی اش کرد.

ساره جوانمردی، ورزشکار شیرازی الاصل 32ساله در پارالمپیک لندن مدال برنز را کسب کرده بود. او پیش از این سابقه قهرمانی جهان را دارد. به گزارش ورزش سه، ساره که از بدوتولد دچار معلولیت است، از سال 1387 رشته تیراندازی را انتخاب کرده و بی وقفه در این رشته ورزشی درخشیده است. این در حالی است که او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است و از ورزشکاران تحصیل کرده نیز محسوب می شود. ساره در سال 2014 بهترین ورزشکار زن آسیا لقب گرفته است تا کارنامه پربار خود را تکمیل کند. او دیروز با شکست رکورد جهان، مدال طلای المپیک ریو را به خود اختصاص داد.