آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹
حدیث دشت عشق

به یاد سردار شهید «سیدعبدالرضا موسوی»

مبارزه است که به انسان ارزش و شخصیت می بخشد

شهید «سیدعبد الرضا موسوی» 29 فروردین ماه سال 1335 در خرمشهر به دنیا آمد. در سن 18 سالگی با معدل 58/19 دیپلم گرفت و در کنکور سراسری با رتبه بسیار بالاقبول شد و در دانشگاه تهران به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت. عبدالرضا پس از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه خرمشهر توسط شهید جهان آرا به عضویت آن درآمد و در سمت مسئول عملیات مشغول به کار شد. پس از شهادت جهان آرا او فرمانده سپاه خرمشهر شد. در مهرماه 59 براثر تیری که به کمرش اصابت کرد مجروح شد و تا پایان زندگی از دردکمر رنج می برد چون این تیر در نزدیکی ستون فقراتش بود. او سرانجام در سیزدهم ماه رجب سال 1361بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ در مرحله سوم عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید: جنگ با عراق برای ما هدف نیست و همه چیز هم نیست، بلکه وظیفه ای است در کنار دیگر وظایف انقلابی و اسلامی که تاکنون داشته ایم و از این پس خواهیم داشت. برادرانم! سپاه باید مبارزه دراز مدت مکتبی را تا تحقق همه ایده آل های توحیدی دستورالعمل زندگی و حیات خویش قرار دهد. در این جنگ انقلاب و هدف های مکتب از همه چیز بالاتر است. به راستی که مرگ از آن زندگی در حالیکه ظلم حاکم است هزار مرتبه ارزشمندتر است.

ما باید در این جنگ علاوه بر اینکه دشمن را به عقب برانیم، باید از حاکمیت و گسترش انقلاب و تداوم آن دفاع و در راه آن جانبازی نمائیم.