آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۹
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون صنایع مجلس: رشد اشتغال در دولت روحانی صفر شده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم ترین چالش کنونی اقتصاد ایران افزایش بیکاری است گفت: رشد اشتغال در دولت روحانی صفر شد.به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا فولادگر در نشست سراسری مسئولان جامعه اسلامی کارگران کشور اظهار کرد: توقعات از دولت در حال حاضر، بالاست و مردم منتظر اقدامات دولتمردان هستند. دولت ها معمولا دولت های قبل از خود را نقد می کنند و اقدامات خودشان را خوب و مثبت جلوه می دهند، درحالی که این موارد به عنوان الگو در میان جوانان تاثیرات منفی دارد.

وی افزود: رکود داخل کشور قابل دفاع نیست و اکثر واحدهای تولیدی، از این وضعیت گله داشته و با ظرفیت 30 تا 40 درصدی کار می کنند. تورم در کشور به قیمت تعمیق رکود کاهش پیدا کرد. این مهار تورم تاثیر مثبتی در زندگی مردم نداشته و تمام بخش های مختلف اقتصادی را تحت الشعاع قرار داده است.

فولادگر، مهم ترین عامل رکود را عدم پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران اعلام کرد و گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، رشد اشتغال در کشور صفر است و اگر سختگیرانه گزارش دهیم، آمار بیکاری به 40 درصد نیز می رسد.

در این نشست، حمیدی، دبیرکل جامعه اسلامی کارگران نیز عدم اقدام موثر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از مهم ترین اشکالات این دولت نام برد و گفت: در این میان، عدم حمایت لازم از تولید در فعالیت های دولت به چشم می خورد و از دیدگاه های تشکل های کارگری و کارفرمایی نیز در این جریان استفاده نمی شود. وی چالش بیکاری و عدم ایجاد اشتغال را از مشکلات عدیده اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات به عدم برنامه ریزی های صحیح و مدون دولت در جریان مدیریت منابع اقتصادی برمی گردد.