آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۶۷۹
ورزش
۱۸

رسول خطیبی، سرمربی ماشین سازی در آستانه بازی با استقلال: خوب بازی نکنیم نمی توانم سرم را بالابگیرم

ماشین سازی امسال پس از 20 سال توانسته خود را به سطح اول فوتبال باشگاه های کشور بازگرداند. این تیم که با هدایت رسول خطیبی تاکنون موفق شده به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کند، امروز در آزادی میهمان استقلال است. به مناسبت این دیدار، به سراغ رسول خطیبی سرمربی تیم ماشین سازی رفتیم؛

یکشنبه یک دیدار مهم مقابل استقلال دارید. وضعیت تیمتان در آستانه این بازی چگونه است؟

خدا را شکر. فعلاکه همه چیز خوب پیش می رود. در روزهای گذشته هم تمرینات خوبی داشتیم و الان کاملاآماده بازی با استقلال تهران هستیم. به هرحال استقلال تیم بزرگی است و امسال هم هزینه های زیادی برای جذب بازیکنان موردنظر علی رضا منصوریان انجام داده. ما مطمئنا مقابل این تیم بازی راحتی نخواهیم داشت.

ولی استقلال امسال تا اینجا خوب نتیجه نگرفته است....

در اوایل شروع لیگ برتر رتبه هیچ یک از تیم ها واقعی نیست. استقلال برای قهرمانی بسته شده و مطمئنا در هفته های آینده هم خودش را در جدول رده بندی بالاخواهد کشید. استقلال در هفته های گذشته نتایج خوبی کسب نکرده و مقابل ما به آب و آتش می زند تا به نخستین پیروزی خود دست پیدا کند.

پس با این اوصاف یک امتیاز این دیدار برای ماشین سازی می تواند راضی کننده باشد؟

نه، اصلااین طور نیست. من هیچ وقت تیم هایم را برای مساوی به زمین نمی فرستم. چه زمانی که در تراکتورسازی و چه زمانی که در گسترش فولاد حضور داشتم، همیشه برای برد جنگیدم. در دیدار مقابل استقلال هم همین روند را در پیش می گیرم و به چیزی جز سه امتیاز فکر نمی کنم. یعنی اگر تنها برای متوقف کردن استقلال پا به زمین بگذاریم و نتوانیم مقابل این تیم خوب بازی کنیم، من نمی توانم مقابل مردم آذربایجان سرم را بالابگیرم.

هواداران شما هم همانند هواداران تراکتورسازی به استادیوم آزادی خواهند آمد؟

در آذربایجان تراکتورسازی، ماشین سازی و گسترش فولاد فرقی برای مردم ندارند. آنان عاشق دیار خودشان هستند و موفقیت تیم هایشان اولویت نخست آنان محسوب می شود. همان طور که در دیدارهای گذشته هم دیدید، نام تیم ها در تبریز اصلامهم نیست. من مطمئنم در این دیدار نیز آذربایجانی ها به حمایت از تیم ماشین سازی خواهند پرداخت.