آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۸
ورزش
۹

گواردیولادر صدر

در تازه ترین رده بندی مربیان جهان اعلام شد، پپ گواردیولابهترین مربی جهان و دیه گو سیمئونه جلوتر از زین الدین زیدان بهترین مربی لالیگاست. این رده بندی براساس ده معیار اصلی صورت گرفته که عبارتند از: خط سیر (جام ها و عناوین)، مدیریت شبکه های اجتماعی، استفاده از وب سایت شخصی، ارتباط با رسانه ها، ارتباط کلامی، ارتباط غیرکلامی، اسپانسرها، حضور در برنامه های همبستگی و کارزارهای اطلاع رسانی، محتوی دارای برند (سهیم شدن تجربیات با شرکا) و رهبری.

در رده بندی جهانی مربیان، پپ گواردیولابه لطف ویژگی های منحصربه فردش و ارتباط خوبی که با کادرفنی و بازیکنانش دارد با 60/82 امتیاز در صدر قرار دارد. همچنین کارلو آنچلوتی، سرمربی بایرن مونیخ با 60/81 امتیاز و ماسیمیانو آلگری، سرمربی یوونتوس با 40/79 امتیاز نیز در رده های دوم و سوم هستند. این در حالی است که ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد با 80/74 امتیاز در رده هفتم ایستاده است.

در رده بندی مربیان لالیگایی هم دیه گو سیمئونه به لطف ارتباط کلامی و مهارت های رهبری اش با کسب 6/78 امتیاز از صد امتیاز ممکن در صدر قرار دارد و زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید و کوئینکه ستی ین، سرمربی لاس پالماس به ترتیب با کسب 30/74 و 20/67 در رده های دوم و سوم هستند. نکته جالب اینجاست که لوئیس انریکه که در فصل 15 2014 بارسلونا را به سه گانه قهرمانی رساند و فصل گذشته هم با این تیم فاتح لالیگا و جام حذفی اسپانیا شد با 30/66 امتیاز در رتبه چهارم این رده بندی است.