آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۸
ورزش
۱۸

با تساوی ارزشمند تیم برانکو در تبریز پرسپولیس صدرجدول را نگه داشت

تساوی بدون گل در تبریز مهر تائیدی بود بر صدرنشینی پرسپولیس در آستانه دربی. تیم برانکو در روزی که زیاد هم خوب نبود، تراکتورسازی را در حضور تماشاگرانش متوقف کرد تا با 11 امتیاز همچنان در خانه شماره یک جدول باقی بماند.

در این بازی که به دلیل آماده نبودن چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) در ورزشگاه کوچک و اختصاصی تراکتورسازی برگزار شد، تیم میزبان در اکثر دقایق بازی تیم برتر میدان بود، اما نتوانست از این برتری در تغییر نتیجه بازی استفاده کند.

بهترین بازیکن زمین در دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس بدون شک علیرضا بیرانوند بود. گلر شمار یک تیم ملی که در دو بازی حساس مقابل قطر و چین در مقدماتی جام جهانی 2018 کلین شیت کرده بود، در بازی با تراکتورسازی هم با وجود موقعیت های خطرناک تیم تبریزی یک تنه ایستادگی کرد تا در روزی که مهاجان پرسپولیس کمتر از همیشه صاحب موقعیت شدند دروازه این تیم هم بسته بماند و یک امتیاز شیرین نصیب آنها شود. بیرانوند در تبریز دو موقعیت مسلم گلزنی را از تراکتورسازان گرفت تا یک بار دیگر تفاوت های وجود یک دروازه بان ششدانگ و یک دروازه بان پرحاشیه را به هواداران این تیم یادآور شود.

البته در یک نوبت هم تیر دروازه به داد بیرانوند و پرسپولیسی ها رسید. در مقابل محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتورسازی تقریبا یک روز آرام را سپری کرد و جز یکی دو صحنه، چندان به زحمت نیفتاد.

در نهایت دیدار حساس دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس، بدون آن که جذابیت همیشگی اش را داشته باشد بدون ردوبدل شدن گلی به پایان رسید تا برانکو خوشحال تر از همتای خود در تراکتورسازی به رختکن برود. پرسپولیس که نیمی از حواسش به دیدار حساس روز جمعه با استقلال بود، بدون آن که بازیکنی را به دلیل اخطار یا اخراج از دست بدهد، با امتیاز از تبریز برگشت تا صدر جدول را هم در اختیار داشته باشد. اینها بخش زیادی از اهداف برانکو برای بازی با تراکتورسازی بود که دیروز محقق شد.