آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۲۴
جامعه
۱۳

خبر

افزایش 900 تخت جدید ICU تا آخر امسال

ایرنا| محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش 900 تخت ICU (تخت مراقبت ویژه) از جمله 90 تخت برای کودکان و 180 تخت برای نوزادان تا پایان امسال خبر داد و در مراسم افتتاح بزرگ ترین بخش متمرکز تخت مراقبت ویژه کودکان و تنها بخش روماتولوژی کودکان در بیمارستان مفید تهران افزود: سال گذشته یک هزار و صد تخت ای سی در بیمارستان های دولتی کشور افتتاح شد که شمار این تخت ها در کشور به 6 هزار و 200 تخت رسید، امسال هم 136 تخت دیگر تاکنون اضافه شده است و تا پایان امسال 900 تخت ICUدیگر به این بیمارستان ها افزوده می شود.

ظرفیت خانه های سالمندان کم می شود

ایرنا| حسین نحوی نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: خانه سالمندان دولتی نداریم و همه آسایشگاه سالمندان کشور مربوط به بخش خصوصی و خیریه هاست اما در نظر داریم تا همین ظرفیت فعلی خانه های سالمندان را نیز کاهش دهیم. چون اگر ظرفیت خانه سالمندان را به همین منوال افزایش دهیم درخواست مردم برای فرستادن سالمندان خود به آسایشگاه نیز زیاد می شود. به جای نگهداری سالمندان در خانه سالمندان، ظرفیت مراکز روزانه نگهداری سالمندان را افزایش داده و طرح های مراقبت در خانه از سالمندان را اجرا می کنیم. هم اکنون جمعیت سالمندان در کشور بالغ بر 5/6 میلیون نفر می شود و خانه های سالمندان در سراسر کشور ظرفیت پذیرش 15 هزار سالمند را دارند و تعداد خانه سالمندان در کشور کم است. می خواهیم کاری کنیم که فقط سالمندانی که بیماری شدید دارند یا کسی را برای مراقبت ندارند یا تحت شرایط خاص اجازه زندگی نزد خانواده خود را پیدا نمی کنند در خانه سالمندان بمانند.

متهم تخلفات شرکت «رشد» همچنان در بازداشت

ایرنا| سیدامیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر گفت: متهم پرونده تخلفات شرکت رشد به دلیل پرداخت نکردن وثیقه همچنان در بازداشت است. متهم شرکت رشد برای هلال احمر مشکلات مالی ایجاد کرده که هم با وی اختلاف مالی داریم و هم نفع مسائل مالی را تسویه نکرده است. دادستان عمومی و انقلاب تهران 26 مرداد با اشاره به صدور قرار وثیقه 290 میلیارد ریالی برای محمدیاسین رامین، فرزند معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت نهم از بازداشت وی به عنوان متهم شرکت رشد هلال احمر خبر داد.