آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۹
ورزش
۱۰
یادداشت

نتیجه دختران والیبال خوب است

میترا شعبانیان (سرمربی سابق تیم ملی)

تیم ملی والیبال بانوان که با نام بانک سرمایه در مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت کرده بود، با یک پله صعود نسبت به سال 90 در رده پنجم آسیا قرار گرفت. دختران ایرانی برای آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقه های کاپ آسیا با ترکیب تیم ملی در رقابت های جام باشگاه های آسیا حضور داشتند.

بازیکنان ایران در این بازی ها عملکرد خوبی داشتند، اما این نکته را باید بگویم نتیجه مهم برای ما بازی های AVC CUP است. در مسابقات جام باشگاه های آسیا تیم ها با ترکیب اصلی ملی شرکت نمی کنند، اما باید بگویم ایران نتیجه خوبی در این بازی ها داشت.

ایران با تیم پرسپولیس در سال 90 به عنوان ششم رسید و اینک تیم ایران این عنوان را یک پله ارتقا بخشیده است. فکر می کنم بانوان والیبال ما به خودباوری رسیده اند. گرچه این باور زمانی قطعیت می یابدکه بازیکنان ما در مسابقات کاپ آسیا هم بتوانند همین مقام را تکرار کنند.

در حال حاضر فدراسیون والیبال به تیم ملی خوب رسیدگی می کند که می توان به کمپ اختصاصی، اردوی اروپایی و تدارکات خوب دیگر اشاره کرد.

مایدا چیچیچ، سرمربی خارجی هم به ترکیب تیم دست نزده و همین نشان می دهد بانوان ما فقط به توجه خاص نیاز داشتند. قضاوت اصلی را باید برای کاپ آسیا بگذاریم. همیشه ملاک سنجش حضور بانوان در مسابقات، کاپ آسیاست زیرا بهترین تیم ها برای کسب سهمیه جهانی در این مسابقات شرکت می کنند.