آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۹
سیاسی
۲

رئیس جمهور جمعه به ونزوئلامی رود

سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سه کشور ونزوئلا، کوبا و آمریکا، جمعه آغاز می شود و حسن روحانی در اولین ایستگاه به ونزوئلامی رود.

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با تسنیم با بیان این که رئیس جمهور، صبح جمعه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها تهران را به مقصد ونزوئلاترک می کند، افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتای ونزوئلابرگزار می شود ضمن اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهور ونزوئلاتحویل خواهد داد.

اسماعیلی اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد و اعضای هیات ایرانی نیز در نشست های تخصصی اجلاس حضور فعال خواهند داشت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: پس از اجلاس ونزوئلا، دکتر روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهور کوبا و برای دیداری دوجانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.

وی دیدار و گفت وگو با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهور این کشور، مذاکره هیات های عالیرتبه و امضای اسناد متعدد همکاری را از اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهور در کوبا اعلام کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: در آخرین مرحله از سفر، دکتر روحانی برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

بر این اساس، دیدار با تعدادی از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری، سایر برنامه های رئیس جمهور در نیویورک را تشکیل می دهد.

پیگیری بدعهدی های آمریکا در نیویورک

در همین حال، علی اکبر ولایتی عضو هیات نظارت بر برجام گفت: بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام در سفر آینده هیات ایرانی به نیویورک که به مناسبت اجلاس سالانه مجمع عمومی انجام می شود، پیگیری خواهد شد.

به گزارش مهر، ولایتی در حاشیه دیدار مبشر جاوید اکبر وزیر مشاور در امور خارجی هند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه کمیته نظارت بر برجام افزود: وزیر امور خارجه و همکارانشان توجه دارند آمریکایی ها آن طور که باید به عهد خود وفا نکردند و بدعهدی کردند؛ این اقدامات در سفر هیات ایرانی به نیویورک پیگیری خواهد شد.