آرشیو چهارشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۱
اخبار کشور
۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: سهم مناطق محروم و نفت خیز از درآمدهای نفت افزایش می یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی سهم مردم مناطق نفت خیز و محروم از درآمدهای نفتی از 2 درصد به سه درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا از گچساران، «غلامرضا تاجگردون» دیروز افزود: یک سوم از این اعتبار متعلق به مناطق نفت خیز و دوسوم متعلق به مناطق توسعه نیافته است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفته، امید است این لایحه پس از انجام مراحل قانونی اجرایی شود.

تاجگردون بیان کرد: همچنین طرح معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در استان هایی که نرخ بیکاری آنها بالاست اجرا می شود.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبات، سرمایه گذاری در مناطق با بیکاری بالامانند مناطق آزاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه دولت به توازن مناطق و عدالت اجتماعی در تمام نقاط کشور اظهار کرد: اجرای این طرح ها نقش اثرگذاری در تحقق این امر دارد.

تاجگردون با اشاره به آثار آلایندگی ناشی از تاسیسات نفتی بر سلامت مردم این مناطق و تفاوت نرخ بیکاری 11 درصدی کشور با برخی استان ها مانند کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیاتی شدن این طرح ها گره گشای برخی مشکلات مردم است.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.