آرشیو چهارشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

شناسایی 32 هزار بیمار ایدزی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 31 هزار و 950 بیمار مبتلابه ایدز در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا دیروز در حاشیه نشست تخصصی بیماری های منتقله از آب و غذا در ساری افزود: آمار تقریبی بیماران ایدزی در کشور حدود 80 هزار نفر برآورد شده است.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان به دنبال شناسایی حداقل 90 درصد از بیماران ایدزی کشور تا سال 1399 شمسی «2020میلادی» است و کار خود را برای شناسایی این بیماران شروع کرده است.رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این وزارتخانه متعهد است تا سال 2020 میلادی 90 درصد از بیماران مبتلابه ایدز را تحت درمان قرار دهد و به نظر می رسد به دلیل تن ندادن این بیماران به مراکز درمانی این تعهد به سختی عملیاتی شود.

گویا، آشکار شدن رفتارهای پرخطر این بیماران نزد خانواده و جامعه را علت اصلی فرار این گروه از بیماران از مراکز درمانی برای کنترل بیماری دانست.وی آموزش به خانواده ها و افراد در معرض خطر را یکی از راهکارهای اصلی برای کنترل این بیماری درکشور اعلام کرد.

گویا اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان برای اجرای دقیق برنامه خود برای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز نیاز به حمایت تمام مردم و مسئولان از جمله رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق دارد.

وی مهم ترین دغدغه وزارت بهداشت در بخش بیماری ایدز را شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر اعلام کرد.

این مسئول در وزارت بهداشت و درمان گفت که این وزارتخانه از دو سال قبل طرح شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر را در مناطق آلوده شروع کرد.