آرشیو پنجشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۱۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

صدها تن از ساکنان شهر فرنانه در تونس دست به تظاهرات زده و خواهان ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان و توسعه کشور شدند. این در واقع نخستین آزمون برای کابینه یوسف الشاهد، نخست وزیر جدید تونس محسوب می شود که اواخر ماه گذشته میلادی قدرت را به دست گرفت.

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، تحریم های تجاری کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد. بدین ترتیب محدودیت های روابط تجاری با کوبا تا 14 سپتامبر 2017 پابرجا خواهد ماند.

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، ضمن محکوم کردن بیانیه اخیر سفارت امریکا در آنکارا تاکید کرد، سفیر امریکا در ترکیه هیچ قدرت سیاسی ندارد و باید در چارچوب کنوانسیون وین تنها به وظایف خود رسیدگی کند.

جیمز مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالاخبر داد، پسر و برادرش به اتهام ارائه صورتحساب های جعلی برای سوءاستفاده از بودجه به دفتر دادستانی کل فرستاده شدند.

جیمز استاوریدیس، فرمانده ارشد سابق ناتو گفت: اگرچه میان واشنگتن و مسکو مناقشه هایی هست، اما دو طرف در عین حال فرصت هایی برای همکاری در زمینه مسائل مهم جهانی نظیر سوریه و کنترل تسلیحات را نیز دارند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در نطق سالانه خود در مقر پارلمان اروپا پیش از نشست سران اتحادیه اروپا که فردا برگزار می شود، گفت: بار دیگر تکرار می کنم، در اتحادیه اروپا اتحاد نیست.

در دو حمله جداگانه بوکوحرام 7 نظامی نیجری کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. تاکنون بر اثر حمله های این گروه تکفیری بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر آواره شده اند.