آرشیو پنجشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۱
ورزش ایران
۱۰

هندبال، رئیس و نسل طلایی می خواهد

دو دوره درخشش در بازی های آسیایی و سپس نتایج خوب در جام ملت های آسیا و بازی در رقابت های جهانی سبب شد نسل تازه هندبال ایران را باور کنیم. نسلی از بازیکنان مستعد که بعد از درخشش در هندبال آسیا راه لیگ های خارجی را پیدا کردند و اینک در این لیگ ها شاغل هستند. هندبال قدر این روزهای خوب را ندانست و خیلی زود وارد حاشیه های بسیار شد تا امروز شرایط نامناسبی داشته باشد و همگان از آینده این ورزش ابراز نگرانی کنند.

شهداد مرتجی، ملی پوش سابق هندبال شرایط این ورزش را در بخش های مختلف بسیار بد توصیف می کند، از جمله حامیان مالی که به اعتقاد او اسپانسرها دچار مشکلات مالی هستند. مرتجی درباره اوضاع آشفته لیگ برتر هندبال می گوید: در زمانی که باید فدراسیون به رایزنی با باشگاه ها برای تیم داری در لیگ اقدام می کرد، جابه جایی رخ داد. ابوالحسن مهدوی، رئیس فدراسیون به سبب مشکلات پیش آمده، رفت و آقای اکبری سرپرست جدید جایگزین شد. سرپرست فدراسیون تا به شرایط هندبال آگاه شود مدت زمانی طول می کشد و بعید می دانم در دو ماه آینده بتواند مشکلات باشگاه ها را حل کند.

اوضاع بازیکنان ملی پوش که زمانی نه چندان دور در بازی های ملی و باشگاهی می درخشیدند نامناسب است و بلاتکلیفی همه جای این ورزش را پر کرده است.

میلاد مسائلی یکی از ملی پوشان ایران درباره معضلات این ورزش و ورزشکارانش در بعد اقتصادی می گوید: درآمدی ندارم و به امید هندبال نشسته ام. متاسفانه این روزها در گذران زندگی شخصی ام هم مانده ام. برخی ها کاری کردند که من بعد از 12 سال حضور در تیم های ملی هندبال در 28 - 27 سالگی نمی توانم زندگی ام را پیش ببرم و مشکلات زیادی دارم. من و امثال من که کم هم نیستند قید زندگی، خانواده، تحصیل و... را زدیم و دائم در خدمت تیم ملی بودیم و برای کشورمان افتخارآفرینی کردیم، اما همه چیز را خراب کردند.مسائلی که روزگاری لژیونر شده بود، ادامه می دهد: ما نسل طلایی هندبال بودیم و هستیم، اما آیا ستاره های این نسل طلایی باید این گونه در زندگی شخصی خود مشکل داشته باشند.