آرشیو یکشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۳
حوادث
۱۹

قاتل پیرمرد با رضایت 8 اولیای دم بخشیده شد

مردی که به اتهام قتل پیرمرد همسایه از هفت سال پیش زندانی بود، با پرداخت دیه 200 میلیونی به هشت نفر از اولیای دم مقتول از مجازات قصاص نجات یافت.

به گزارش جام جم، ساعت 19 و 20 دقیقه پانزدهم فروردین سال 88 مردی با پلیس تماس گرفت و از درگیری میان دو مرد همسایه در یکی از محله های پیشوا در شرق تهران خبر داد.

ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند مرد جوان که عامل حادثه بوده، از محل فرار کرده و پیرمردی همراه پسرش زخمی شده اند. مصدومان به بیمارستان منتقل شدند، اما پیرمرد به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

پسر مقتول پس از بهبود حالش در تحقیقات گفت: باران در حال سرریز شدن به حیاط خانه مان بود که کمی خاک از کوچه برداشتیم و مقابل خانه سدی درست کردیم. زن همسایه به گمان این که از خاک مقابل خانه شان برداشته ایم، فحاشی کرد. مرد همسایه همان موقع سر رسید و با چاقو من و پدرم را مجروح کرد.

جست وجو برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا این که دو روز بعد از حادثه وی به کلانتری مراجعه و درحالی که دچار عذاب وجدان شده بود، خود را تسلیم کرد.

متهم به قتل گفت: شب حادثه هنگام بازگشت به خانه متوجه دعوای همسرم و خانواده همسایه مان شدم. یک چاقو از داشبورد خودرو و یک چاقو از داخل خانه برداشتم وبه سمتشان رفتم تا دعوا را پایان دهم که با شدت گرفتن درگیری به سمت آنها حمله و پدر و پسر را زخمی کردم. سپس در بیابان های اطراف گورستان پنهان شدم، اما به خاطر عذاب وجدان، خود را تسلیم کردم.

متهم با گذشت هفت سال از این جنایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی به سرپرستی قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران توانست با پرداخت 200 میلیون تومان، رضایت اولیای دم را کسب کند.