آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۱۵
ورزشی
۲۳

پارالمپیک

وزارت ورزش اعلام کرد: دراولین فرصت از ورزشکاران پارالمپیکی دلجویی می کنیم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت که بزودی از قهرمانان پارالمپیکی که در مراسم استقبالشان، مدیران ورزش حضور نداشته اند، دلجویی خواهد شد. مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه، توضیح داد که غیبت مدیران ورزش در مراسم استقبال از ساره جوانمردی، سیامند رحمان و دیگر ورزشکاران پارالمپیکی، قصوری غیر عمدی بوده و در اولین فرصت جبران خواهد شد. ناظمی گفت: شخص وزیر و معاونان ایشان و دیگر مدیران وزارتخانه قدردان زحمات و افتخارآفرینی های قهرمانان پارالمپیکی بوده و هستند. پیش از این هم علاقه و احترام خود به این عزیزان را در برنامه های مختلف از جمله بازدید از اردوهای آماده سازی پیش از پارالمپیک و نیز مراسم بدرقه کاروان نشان داده اند.

نایب قهرمانی تیم فوتبال 5 نفره ایران در ریو

تیم فوتبال 5 نفره ایران با شکست مقابل برزیل به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک دست پیدا کرد. تیم فوتبال 5 نفره ایران در بازی پایانی این رقابت ها که در ورزشگاه تنیس المپیک پارک شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان رقابت ها، که قهرمان تمام ادوار پارالمپیک است، شکست خورد و از کسب مدال طلابازماند. برزیل که از حمایت تماشاگران خودی بهره می برد در دقیقه 12 از سوی ریکاردینیو به گل رسید. تیم فوتبال نابینایان ایران در این مسابقه بازی قابل قبولی از خود برجای گذاشت هر چند که موقعیت های خطرناک برزیلی های میزبان بیشتر بود با این حال بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. این نخستین مدال فوتبالیست های نابینای کشورمان در پارالمپیک است.

استقبال از سیامند رحمان در ارومیه

سیامند رحمان قهرمان رقابت های وزنه برداری پارالمپیک 2016 ریو روز یکشنبه در میان استقبال گرم مردم و مسئولان وارد فرودگاه شهید باکری ارومیه شد. در این مراسم، مسئولان، نمایندگان مجلس، اعضای خانواده و بستگان سیامند رحمان و جمعی از مردم ارومیه و اشنویه با حلقه های گل از قهرمان پارالمپیکی استقبال کردند. رحمان بعد ازظهردیروز به همراه استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل ورزش و جوانان استان راهی زادگاهش شهراشنویه شد.