آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۴
اقتصاد
۴

حذف کمیسیون «حمایت از تولید» در مجلس دهم

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که بیش از 60 درصد آمارهایی که از طرف بانک مرکزی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی اعلام می شود تمدید وام های گذشته است، گفت: امروز ما کمیسیونی در مجلس تحت عنوان کمیسیون ویژه حمایت از تولید نداریم.

وی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به این که هنوز دولت آماری از میزان تسهیلات پرداختی به بنگاه های کوچک و متوسط در قالب منابع 16 هزار میلیاردی به مجلس ارائه نکرده است، اظهار کرد: این موضوع به زودی در کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته و دولت باید جزئیات تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را به نمایندگان مجلس اعلام کند.

این نماینده مجلس با اعلام این که شمار واحدهای تولیدی که به بانک معرفی شده و موفق به دریافت تسهیلات شده اند در استان های مختلف اندک است افزود: متاسفانه در دوره جدید مجلس، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ایجاد نشده و این موضوع در چند ماه اخیر خلاخود را به خوبی نشان می دهد. فولادگر افزود: نمایندگان با استناد به این که تشکیل این کمیسیون تداخلی در اجرای وظایف نمایندگان در سایر کمیسیون ها به وجود می آورد رای به ایجاد آن ندادند.

وی با بیان این که پیش از این در کمیسیون حمایت از تولید بحث فضای کسب و کار، اصل 44 و توانمندسازی بخش خصوصی مطرح شده بود، افزود: کمیسیون گزارش های نظارتی خود را انجام و حتی این گزارش ها را تبدیل به راهکار و قانون می کرد. عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که البته نمایندگان جدید در جریان عملکرد کمیسیون ویژه تولید نبوده و همین موضوع باعث شد تا حمایت لازم را برای ایجاد آن نکنند، تصریح کرد: درصددیم طی دو ماه آینده درخواست خود را به مجلس ارائه کرده تا با کسب رضایت کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش های مجلس و رئیس مجلس دوباره برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در صحن علنی مجلس رای گیری شود.