آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۴
سینما
۱۲

راش

رهبر شیعیان یمن چهره ویژه جشنواره مقاومت شد

نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت دیروز (یکشنبه 28 شهریور) در مجتمع فرهنگی هنری اسوه آغاز شد.

محمد خزاعی، دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت در بخش دوم این نشست خبری در سخنانی گفت: ما برای برگزاری هرچه بهتر بخش بین الملل این جشنواره به کشورهای مختلف منطقه ازجمله عراق، لبنان و افغانستان پیشنهاد دادیم تا جشنواره های فرهنگی با موضوع مقاومت برگزار کنیم. بر این اساس امیدواریم در سال های آینده شاهد شکل گیری و برگزاری جشنواره های فرهنگی با موضوع مقاومت در نقاط مختلف دنیا باشیم.

دبیر این جشنواره یادآور شد: مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت 3مهر در تالار اندیشه حوزه هنری و مراسم اختتامیه 9 مهر در برج میلاد برگزار می شود. در قالب برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، مراسم نکوداشت فرج الله سلحشور، شهید رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، فرید کشن فلاح و سید سیاح طاهری برگزار می شود. همچنین در حال برگزاری این جشنواره بزرگداشت هایی برای نادر طالب زاده، جعفر دهقان، محمدرضا شرف الدین، عزیزالله حمیدنژاد و اصغر بختیاری برگزار می شود.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره نشست های انتقال تجربه نیز در نظر گرفته شده که ابراهیم حاتمی کیا، پرویز پرستویی، مریلازارعی، احمدرضا درویش، ابوالقاسم طالبی و مسعود ده نمکی نشست را اداره می کنند./ فارس

حضور سه نماینده از ایران در جشنواره فیلم شیکاگو

فیلم های سینمایی «فروشنده» و «مالاریا» و مستند «رویاهای دم صبح» سه نماینده ایرانی هستند که در بخش های مختلف پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو به نمایش درمی آیند. پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو از 13 تا 27 اکتبر مصادف با 22 مهر تا 6 آبان برگزار می شود و کار فروش بلیت برای شرکت در بخش های مختلف این جشنواره از 21 سپتامبر برای اعضای سینمای شیکاگو و از 23 سپتامبر برای عموم مردم آغاز می شود.

علاوه بر این که فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش رقابتی فیلم بلند حضور دارد، امسال در بخش سینمای جهان این جشنواره 41 فیلم به نمایش درمی آید که مالاریا، ساخته پرویز شهبازی از ایران ازجمله آنهاست.

در بخش فیلم مستند نیز 18 فیلم به نمایش درمی آید که فیلم «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی از ایران یکی از آنهاست./ مهر