آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۴
ایران
۱۵

کشف هیولای نامرئی شهداد کرمان

هیولای مرموز و نامرئی که مدت هاست دام و طیور اهالی شهداد کرمان را به طرز عجیبی می خورد و هیچ ردپایی از خود باقی نمی گذارد، سرانجام کشف شد و به گفته مسئولان این منطقه به احتمال زیاد این هیولاچیزی نیست جز سگ های بدون صاحب رها شده در طبیعت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این باره به ایرنا گفت که بررسی های انجام شده نشان از حضور سگ های بدون صاحب در این ماجرا دارد که به احتمال قوی عامل کشتار دام و طیور در بخش شهداد هستند.

محمود صفرزاده با اشاره به بازدیدش از منطقه شهداد گفت: حمله به دام و طیور منطقه دیر زمانی است که اتفاق می افتد، اما در چند سال اخیر شدت گرفته و به طور دقیق آغاز و ابتدای حملات مشخص نیست.

وی با اشاره به پخش شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه ها بیان کرد: با توجه به تجربه و تخصص اینجانب، حیوانی به عنوان هیولادر فهرست تنوع زیستی ما نه ثبت و نه نامگذاری شده است و این بحث که به جوامع محلی و اقشار مختلف جامعه کشیده شده، موجب تشدید حیوان هراسی می شود.

حیوان مرموزی که مدتی است توجه رسانه ها و مردم محلی و مسئولان را به خود جلب کرده، برای مدت زیادی به دور از چشم اهالی به دام و طیور حمله کرده و فقط امحا و احشای داخلی همچون جگر آنها را می خورد و به بقیه لاشه دست نمی زد. این حیوان حتی با وجود کار گذاشتن دوربین و کشیک ماموران تاکنون شناسایی نشده است.

البته حالاصفرزاده می گوید که طبیعی است وقتی حیوان وحشی به دامی حمله می کند، اولین محلی که آسیب می بیند از طریق احشای درونی دام مثل جگر است و قربانیان هم از همین ناحیه آسیب دیدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان افزود: بررسی و پایش های میدانی، تله های زنده گیری و دوربین ها برای شناسایی نوع و گونه حیات وحش احتمالی در محله هایی که تلفات دام بیشتر بوده، کار گذاشته شد.

گرچه آغل ها باید دارای دیوار، حصار، روشنایی و در باشند، زیرا عده ای که اقداماتی اینچنینی داشتند، خسارت ندیدند.