آرشیو چهارشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۶
شهرستان ها
۷

فرماندار شهرستان: 12 درصد سنگ دنیا در محلات تولید می شود

فرماندار محلات گفت: 12درصد سنگ دنیا در محلات تولید شده و 2 درصد سنگ تراورتن جهان نیز در این شهرستان تولید می شود.

سیداحمد سجادی افزود: ایران به راحتی در زمینه فروش سنگ می تواند در بازارهای سنگ دنیا حضور یافته و جایگاه خود را در بازارهای جهانی بالابرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور در زمینه تولید سنگ در کشور ظرفیت فراوانی دارد اما تنها حدود 0/4 درصد سهم ایران است و برای بیشتر شدن این سهم در بازارهای جهانی تلاش کنیم.

فرماندار محلات تصریح کرد: باید در مورد اینکه چرا ایران سهم ناچیزی در بازار سنگ دارد علت یابی کرده و اگر در بخش دولتی و خصوصی نقاط ضعفی وجود دارد آن را شناسایی کنیم تا بتوانیم جایگاه کشور را در این زمینه ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر صنعت سنگ در کشور با رکود مواجه است و با توجه به اینکه مردم توان خرید مسکن را ندارند این صنعت هم با مشکلاتی مواجه شده و باید این صنعت رقابت پذیر شود و برای این کار باید ظرفیت نیروهای متخصص و همچنین استفاده از تجربه پیشکسوتان را در این عرصه در دستور کار قرار دهیم.

فرماندار محلات خاطرنشان کرد: برای این صنعت باید قوانین صادراتی و گمرکی مرتفع شود و تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع در نظر گرفت.

سجادی افزود: بخش خصوصی در زمینه نوسازی صنایع تاثیر بسزایی داشته و در حال حاضر 250 واحد فرآوری صنعتی دارای مجوز در محلات وجود دارد که 25 واحداز این تعداد فعال بوده و در صورتی که به این ظرفیت توجه شود امیدواریم بتوانیم زمینه حضور در بازارهای جهانی را فراهم کنیم و در این صنعت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.