آرشیو چهارشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۳۰
جامعه
۱۳

خبر

تدوین پیش نویس اساسنامه انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران

پیش نویس پیشنهادی اساسنامه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در هیات موسس تدوین شد. بدرالسادات مفیدی، سخنگوی هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با اعلام این خبر گفت: پیش نویس پیشنهادی اساسنامه انجمن صنفی روزنامه نگاران در دومین نشست هیات موسس این انجمن با انجام اصلاحاتی تدوین و آماده انتشار عمومی شد. وی تاکید کرد: همکاران روزنامه نگار می توانند برای اعمال نظرات اصلاحی خود در ارتباط با پیش نویس اساسنامه از فرصت مجمع عمومی انجمن استفاده کنند.

لایحه کاهش ساعات کار زنان به تایید شورای نگهبان رسید

مهر| سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای نگهبان با لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل در ادارات خبر داد. جلیل مختار در این خصوص اظهار کرد: پس از اعلام رسمی این موضوع در صحن مجلس، موضوع کاهش ساعات کار زنان شاغل در ادارات به عنوان یک قانون به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی با اشاره به بهره مندی مفید و ثمربخش زنان از این امکان افزود: موضوع صیانت و تحکیم کانون خانواده از جمله مسائل مورد توجه و تاکید ما است و این لایحه را با هدف استحکام بخشی بیشتر به بنیان خانواده به صورت گذران زمان بیشتر زنان شاغل در جمع خانواده با کاهش زمان کار در ادارات و موسسات به مجلس ارایه کردیم که خوشبختانه با موافقت شورای نگهبان نیز روبه رو شد.

با دادن اختیار استراحت و دورکاری به خانم ها از فضای کاری، آنان می توانند به وضعیت اعضای خانواده سر و سامان بهتر و بیشتری بدهند.