آرشیو پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۳۱
احزاب
۶

جعفر شجونی د ر گفت وگو با «اعتماد»: اصولگرایان د ر مقابل نامزد حزبی موتلفه جبهه نمی گیرند

حزب موتلفه اعلام کرد ه است که د ر انتخابات ریاست جمهوری آتی کاند ید ای حزبی معرفی خواهد کرد. چرا موتلفه به این نتیجه رسید ه تا نامزد حزبی معرفی کند؟

موتلفه اعلام کرد ه که نامزد ی از حزب خود خواهد د اشت. به هر حال یک حزب با سابقه و پیشینه بالاد ر انقلاب اسلامی و با وجود د فاتر زیاد ی که این حزب د ر استان ها و شهرستان های مختلف د ارد و همچنین با توجه به مد ت زمان زیاد ی که این حزب کار کرد ه است، حق شان است که بخواهند نامزد ی د ر انتخابات معرفی کنند اما هنوز اسم کسی را نیاورد ه اند.

آقای باد امچیان اعلام کرد ه که شخص خود ش، آقایان حبیبی و میرسلیم رجل سیاسی و مذهبی هستند که می توانند برای کاند ید اتوری د ر انتخابات ریاست جمهوری مناسب باشند. با توجه به این اظهارات سیاست انتخاباتی موتلفه د ر سال 96 چیست؟

سیاست حزب موتلفه معرفی نامزد انتخاباتی حزبی است. به این خاطر که اشخاصی د ر حزب موتلفه هستند که سابقه کار و فعالیت د ارند و افراد خوشنامی هستند و امتحان پس د اد ه هستند. چه ایراد ی د ارد که این افراد کاند ید ا شوند؟

ورود مستقل موتلفه به انتخابات د ر تضاد ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان نیست؟

به هر حال یک حزب مایل به پیشنهاد نامزد است حالااینکه جامعتین با آنها همکاری کند د ر آیند ه مشخص خواهد شد.

سرنوشت ائتلاف اصولگرایان را چطور پیش بینی می کنید؟

حتما با شخصیت های اصولگرا صحبت شد ه است. من بیش از این اطلاعی ند ارم.

آقای باد امچیان اقبال عمومی برای کاند ید اتوری و جایگاه ریاست جمهوری د ارد؟

این ها را باید از خود شان بپرسید. ممکن است اقبال عمومی د اشته باشند. به هر حال اینها د ر تمام ایران حزب و د فتر د ارند و مرد م د ر این احزاب عضو هستند. حزب موتلفه بارها از اعضای خود د ر مجلس شورای اسلامی د اشته است. حتما روی این مساله فکر شد ه است.

واکنش اصولگرایان چه خواهد بود؟

اصولگرایان د ر مقابل موتلفه هرگز جبهه نمی گیرند. چون موتلفه حزب امام است و خوشنام است.