آرشیو پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۳۱
ورزش
۱۵
نگاه - 2

د ر برنامه لیگ به باشگاه ها توجه نشد ه است

دکتر بیژن ذوالفقارنسب (مربی سابق تیم ملی)

1- قبل از شروع مسابقات لیگ برتر باید برای این تعطیلی ها برنامه ریزی می شد و انتخاب بهترین راهکار هم به این ساد گی ها نیست. فکر می کنم تعطیلاتی که برای د و بازی پشت سر هم با چین و قطر اتخاذ شد بسیار ضروری بود و ما نیاز د اشتیم د ر یک مد ت زمان مناسبی به آماد گی برسیم، اما برای این تعطیلات فکر نکنم که ملی پوشان لژیونر را د ر اختیار د اشته باشیم. کارلوس کی روش این تعطیلات را برای ایجاد هماهنگی اتخاذ کرد ه است، اما اعتقاد د ارم کی روش کار د ر باشگاه های ما را باور ند ارد. او فکر می کند که د ر تمرینات باشگاهی فشار زیاد ی به بازیکنان وارد نمی شود.

2- فکر می کنم قبل از اینکه برنامه را د ر اختیار باشگاه ها قرار د هند، باید مد یران و کارشناسان متبحر آن را بررسی می کرد ند. شاید اصلاباشگاه ها این برنامه را د ر اختیار مربیان قرار ند اد ه اند یا مربیانی که آن را تایید کرد ه اند از باشگاه شان اخراج شد ه باشند و ممکن است حتی باشگاه ها بد ون مطالعه با این برنامه موافقت کرد ه اند. کمیته فنی فد راسیون فوتبال می توانست این برنامه را بررسی کند و نظرش را د رباره آن اعمال کند.

3- به اعتقاد من فوتبال ازبکستان نزد یک به ایران است و د و د ید ار با کره و ازبکستان بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود. با این حال باید یک برنامه ریزی منطقی و اصولی انجام می شد. با این برنامه رونق و شتاب تا حد ود ی از باشگاه ها گرفته می شود و تعطیلات ما به تعطیلات بین المللی نزد یک نیست. نمی خواهم تمام مشکلات و کاستی های لیگ برتر را به تعطیلات ربط د هم، اما د ر برنامه ریزی فعلی کمترین توجه به باشگاه ها شد ه است. شاید بهتر بود هفته هشتم لیگ برتر را برگزار می کرد یم و سپس تیم ملی عازم ارد و می شد.