آرشیو پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۱۷
ورزشی
۲۳

شاگردان «برانکو» و دایی با برد به تعطیلات رفتند

پرسپولیس در تعقیب تراکتور، صعود نفت به رده سوم

دومین روز از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز پیگیری شد و با برگزاری 4 دیدار در شهرهای تبریز، مشهد، اصفهان و تهران پرونده مسابقات لیگ برتر در این هفته بسته شد.

در حساس ترین دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. شاگردان برانکو در دقایق اولیه امیدوارکننده ظاهر شدند و با ارائه بازی تهاجمی فرصت های خوبی روی دروازه سپاهان ایجاد کردند که در یک صحنه امید عالیشاه موفق به باز کردن دروازه سپاهان شد. بعد از گل دقایق ابتدایی پرسپولیس، سپاهان با توجه به میزبانی فشار روی دروازه سرخپوشان را افرایش داد و خیلی زود توانست این گل را با شوت دیدنی احسان حاج صفی جواب دهد. پرسپولیس در نیمه نخست بارها از دو جناح فرارهای خوبی را توسط ماهینی و عالیشاه و علیپور تدارک دید که در ضربه نهایی دقت کافی را نداشت تا دو تیم 45 دقیقه ابتدایی را با تساوی به کار خود خاتمه دهند. با آغاز نیمه دوم باز هم پرسپولیسی ها بودند که بازی را خوب آغاز کردند و توانستند روی همکاری خوب علیپور و طارمی به گل دوم دست یابند. در آن صحنه علیپور در حرکت یک و دو توپ را به طارمی رساند تا مهاجم نه چندان موفق پرسپولیس در فصل جاری با شوتی دقیق دروازه زردپوشان را باز کند. پس از گل، پرسپولیسی ها به حملات خود ادامه دادند و امید عالیشاه که در سمت چپ هجومی حضور یافته بود با ارسالی دیدنی توپ خوبی برای طارمی مهیا کرد تا او بار دیگر با دروازه بان سپاهان تک به تک شود و براحتی گل دوم خود و گل سوم تیمش را به ثمر برساند. پس از گل سوم رقابت دو تیم پایاپای ادامه یافت و در نهایت این دیدار با نتیجه 3 بر یک به پایان رسید تا سرخپوشان تهرانی با 15 امتیاز و تفاضل گل کمتر تراکتورسازان را تعقیب کنند و با این برد به تعطیلات بروند.

در سایر دیدارها نیز دو تیم گسترش فولاد تبریز و فولاد با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند. در مشهد نیز تیم های پدیده و صنعت نفت آبادان با تساوی پرگل 3 بر 3 به کار خود پایان دادند و نفت تهران نیز موفق شد در خانه با نتیجه 2 بر یک ماشین سازی را شکست دهد و در رده سوم جای گیرد.