آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۹
اخبار کشور
۳

با شعار دانش آموزان دیروز معلمان امروز، مراسم زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرا(س) برگزار شد

زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرا(س) با شعار دانش آموزان دیروز، معلمان امروز نواخته شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در مراسم «زنگ دانش آموز شهید» افزود: امسال برای ششمین سال متوالی زنگ دانش آموز شهید در مجموعه بهشت زهرا نواخته شد.

اکبر توکلی گفت: 650 دانش آموز شهید در 8 سال دفاع مقدس جان خود را برای میهن عزیزشان فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال شعار «دانش آموزان دیروز معلمان امروز» در نظر گرفته شد، افزود: یاد و خاطره تمامی دانش آموزان و پیروزمردان دوران جنگ را گرامی می داریم.

به گزارش صدا و سیما، قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال کار بسیار زیبا و جالبی را در مجموعه بهشت زهرا(س) شاهد بودیم، گفت: بیشترین نقش را دانش آموزان در صحنه جنگ تحمیلی داشتند چرا که بیش از 30 درصد جمعیت کشور را در آن زمان دانش آموزان تشکیل می دادند.

نائینی با بیان اینکه همه اقشار جامعه در هشت سال جنگ تحمیلی تلاش بی شائبه ای را داشتند، افزود: زمانی که مردم در صحنه ها حضور داشتند باعث تحول شگرفی در دوران جنگ تحمیلی شد.

وی با بیان اینکه در مدیریت جنگ زمانی تحول ایجاد شد که مدیریت انقلابی و مردمی در دستورکار قرار گرفت، گفت: بعد از این زمان شاهد پیروزی های پیوسته و چشمگیری بودیم.

نائینی افزود: آن چیزی که قدرت جدیدی را در عرصه دفاع مقدس رقم زد، قدرت دانش آموزان و جوانان بود که پیروزی های پی در پی را به وجود آورد.

وی در پایان با بیان اینکه امروز هم همان صحنه جهاد و مقاومت وجود دارد، گفت: درس خواندن و تحصیلات دانش آموزان امروز جهاد است چرا که جهاد با دشمن پایان ندارد. این در حالی است که ابزارهای دشمن در سال های اخیر بسیار تغییر پیدا کرده است.