آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۸۹
جامعه
۱۷

معاون رئیس جمهور در امور زنان: دوسوم بی سوادان دنیا را زنان و دختران تشکیل می دهند

شرق: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درحال حاضر حدود 750 میلیون نفر در دنیا بی سواد هستند که دوسوم آنان را زنان و دختران تشکیل می دهند. شهیندخت مولاوردی که صبح دیروز، اولین روز آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مدرسه دبیرستان حضرت فاطمه الزهرا(س) را نواخت، افزود: آمار بی سوادان در دنیا نشان می دهد هنوز در برابر فرصت های آموزشی مشکلاتی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در ایران نیز نظام آموزشی اقدام به انتشار کتاب تفکر و سواد رسانه ای کرده و با این کار قدمی در راه آموزش این نوع سواد برداشته است. البته در دنیا و از جمله ایران، راهی طولانی تا دستیابی به وضعیت مطلوب داریم.

مولاوردی تصریح کرد: باوجود اهداف و آرمان های در نظر گرفته شده در قانون اساسی و اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز 20ساله، هنوز خلاها و چالش هایی جدی برای دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه آموزش داریم. درحال حاضر براساس نتایج مرکز پژوهش های مجلس، سه میلیون و 200 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که امیدواریم با انجام اقداماتی در آینده به شرایطی دست یابیم که کودک کار، خیابانی و بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از اهداف مهم نظام آموزش وپرورش، دستیابی به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش است، گفت: لازم است عدالت آموزشی در کل کشور و در همه مناطق آن و حتی در مناطق داخل شهرها برقرار شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: قرار است در چارچوب برنامه آموزش برای همه که از طریق یونسکو پیگیری می شود، ارتقای کیفیت آموزشی، دستیابی به فرصت های آموزشی و یادگیری و ارتقای کیفیت آموزش تا سال 2030 محقق شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه های معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه های مختلف در زمینه آموزش دختران، گفت: تفاهم نامه هایی را با سازمان نهضت سوادآموزی و وزارت آموزش وپرورش منعقد کرده ایم؛ البته با توجه به وضعیت کنونی، به نظر می رسد هنوز تا دستیابی دختران به فرصت عادلانه برای تحصیل فاصله وجود دارد.