آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

افتتاح 200 مدرسه برکت در سراسر کشور

مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح 200 مدرسه برکت با یک هزار و 300 کلاس درس در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فارس، عارف نوروزی گفت: مراسم ویژه افتتاح همزمان 200 مدرسه جدید برکت در مناطق محروم سراسر کشور امروز در شهرک خانه از توابع شهرستان رباط کریم برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم، مدارس برکت در استان های مختلف کشور افتتاح می شوند و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با استان های فارس، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، مدارس این استان ها نیز به بهره برداری می رسد.

نوروزی با بیان اینکه مدرسه سازی یکی از بنیادی ترین و ماندگارترین فعالیت های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم کشور است، اظهار داشت: بنیاد برکت از سال 86 تاکنون در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق بخشی از مسئولیت های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تلاش برای ساخت یک هزار مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور را در دست اجرا دارد.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت برای تامین و توسعه فضای مناسب و استاندارد تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی برای دانش آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تعامل مستمر است و تاکنون قرارداد ساخت 950 مدرسه با پنج هزار و 100 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 127 هزار و 500 دانش آموز را با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال در 31 استان کشور منعقد شده است.

نوروزی ادامه داد: این 200 مدرسه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال در سراسر کشور آماده بهره برداری است و به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش آموزان مناطق محروم، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تعداد مدارس به بهره برداری رسیده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم سراسر کشور با افتتاح مدارس جدید به 778 مدرسه با چهار هزار و 65 کلاس درس و ظرفیت پذیرش بیش از 101 هزار دانش آموز می رسد.