آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
سیاسی
۳

افتتاح خط تولید نخستین موشک سوخت جامد نقطه زن با برد 700 کیلومتر

سردار دهقان: 3 موشک <برد بلند> بزودی رونمایی می شود

وزیر دفاع گفت: تا پایان امسال سه محصول اساسی را در حوزه موشکی که برتری و قدرت دفاعی ما را چندین برابر افزایش خواهد داد به صحنه تولید خواهیم آورد. به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در جلسه علنی روز گذشته مجلس با ارائه گزارشی از وضعیت توان دفاعی کشور، گفت: درآینده نزدیک 3موشک برد بلند از جمله موشک سوخت جامد برد بلند «غدیر» و موشک جامد برد بلند با دقت ثابت «سجیل» و موشک «خرمشهر» با برد بلند و قدرت اصابت بالادر خدمت ملت قرار خواهد گرفت. وی افزود: ما در حوزه تولید موشک در زمینه موشک های کروز، بالستیک سوخت جامد و مایع و موشک های پدافندی، حدی از توان را به لحاظ تولیدی داریم که قادریم هر برد، هر دقت و هر میزان تخریبی را با دقت اصابت، طراحی و ایجاد کنیم. امروز موشک های برد بلند ما با دقت های زیر 10 متر می تواند اهداف متخاصم را مورد هدف قرار دهد.

وزیر دفاع اظهار داشت: به طور طبیعی در بودجه های سالانه و برنامه های پنج ساله، نمایندگان عنایت ویژه ای به بخش دفاع داشتند که قابل تقدیر است. در دوره مسئولیتی من، آنچه از نمایندگان دیدیم، همراهی و دلسوزی در مباحث مربوط به امنیت ملی و کمک به توسعه عناصر قدرت ساز ملت در عرصه دفاعی بوده است. امیدواریم در برنامه ششم و بودجه سال 96 گام های بلندتری برای تقویت بنیه دفاعی کشور برداشته شود.

افتتاح خط تولید نخستین موشک سوخت جامد

همچنین روز گذشته با حضور وزیر دفاع خط تولید موشک «ذوالفقار» نخستین موشک سوخت جامد نقطه زن با برد 700 کیلومتر افتتاح شد. به گزارش سپاه نیوز، سردار دهقان درمراسم افتتاحیه این خط تولیدی طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک 5 مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) در خصوص ویژگی های موشک ذوالفقار گفت: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر است اهداف خود را تا فاصله 700 کیلومتری مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. وزیر دفاع برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار برشمرد و تصریح کرد؛ با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح، قدرت و توان رزم موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می یابد.