آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۷۲
استان ها
۱۸

کوتاه

آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری در «نفلین سینیت سراب»

دنیای اقتصاد - تبریز - سیما نیک رفتار: نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه آمادگی خود را به صورت کتبی برای حضور و به سرانجام رساندن طرح مجتمع نفلین سینیت سراب اعلام کرده است. یوسف داوودی در حاشیه نشست دهیاران شهرستان سراب گفت: با توجه به اینکه روسیه تنها دارنده تکنولوژی تولید پودر آلومینا از ماده اولیه نفلین است، این کارخانه باید با مشارکت مستقیم این کشور وارد فاز اصلی اجرایی شود. وی افزود: برای تسهیل امور حتی روسیه پیشنهاد ضمانت طرح از سوی ایمیدرو را پذیرفته تا درگیر و دار اداری اجرای این طرح به تاخیر نیفتد. نماینده سراب و عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تشریح روند فعلی ساخت کارخانه نفلین سینیت سراب اظهار کرد: متاسفانه در سال 85 این طرح به مناقصه رفته و یک شرکت چینی در آن برنده شده اما این تفاهم نامه اجرا نشده است.

راه اندازی دو بخش اورژانس جدید در بیمارستان نمازی شیراز

دنیای اقتصاد- شیراز - محمد صداقت: رئیس بیمارستان نمازی شیراز از افتتاح دو بخش اورژانس جدید در این بیمارستان خبر داد. محمدرضا ادراکی گفت: همچنین با سرمایه گذاری 120میلیارد ریالی بیش از 25 دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته خریداری و در بخش های مختلف بیمارستان نصب شده است. وی گفت: بخش جدید مراقبت های ویژه داخلی یک و دو، بخش جدید دیالیز، بخش مراقبت از مادران پرخطر، بخش جدید مراقبت های ویژه جراحی مغز و اعصاب، سونوگرافی و کافی شاپ کارکنان نیز از اقدامات جدید در این بیمارستان است.

رشد 5300 درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج بانک مسکن قزوین

دنیای اقتصاد - قزوین – مهرداد نوری: مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین از رشد 5300 درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مسکن استان در 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.سیداصغر حسینی افزود: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون 59 میلیارد و 180 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به تعداد 594 نفر پرداخت کرده است. وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خرید خانه برای خانه اولی ها اظهار کرد: زوجین جوان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت خرید خانه می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن و افتتاح حساب صندوق مسکن یکم تا مبلغ 120 میلیون تومان تسهیلات زوجین با نرخ 5/ 9 درصد دریافت کنند.