آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۹۰
اقتصاد
۴

خبر

رنو «تلیسمان» در تهران رونمایی شد

ایرنا: خودرو رنو تلیسمان روز گذشته (یکشنبه) در تالار وحدت تهران رونمایی شد؛ قیمت پایه این خودرو یک میلیارد و 650 میلیون ریال و نرخ مدل فول آپشن آن نیز یک میلیارد و 750 میلیون ریال اعلام شده است. این خودرو در 10 رنگ تولید می شود که هفت رنگ آن برای ایران انتخاب شده است. فروش قطعی این خودرو از هفته آینده آغاز خواهد شد.

طول این خودرو بیش از چهارهزارو 850 میلی متر و فاصله محوری آن حدود دوهزارو 810 میلی متر است که به نسبت از رقبای خود بزرگ تر است. پلت فرم رنو تلیسمان با نام CMF-CD شناخته می شود که به صورت مشترک به وسیله نیسان و رنو توسعه داده شده است. به گزارش ایرنا، اواسط شهریورماه امسال بود که مدیرعامل شرکت پارس خودرو اعلام کرد مدل های جدید خودروهای رنو و نیسان به زودی در ایران تولید و معرفی خواهند شد. وی افزود: مقرر شده است با همکارانمان در شرکت رنو برنامه جامعی برای پارس خودرو تدارک ببینیم. رنو همکار استراتژیک ماست و در زمانی نه چندان دور نسبت به معرفی مدل های جدید از شرکت رنو و نیسان اقدام خواهیم کرد. همچنین مدیرعامل رنو پارس نیز گفت که از دو سال گذشته شرکت رنو تصمیم گرفته است هر سال یک خودرو به بازار ایران معرفی کند.

پرواز نمایشی هواپیمای ATR در آسمان ایران

تسنیم: با ورود هواپیمای ATR به ناوگان هواپیمایی ایران، شهرهای کوچک در شبکه پروازی قرار می گیرند. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از پرواز نمایشی هواپیمای ATR در آسمان ایران خبر داد و اعلام کرد: یک فروند هواپیمای ATR از نمونه مدل سفارش داده شده، دیروز و امروز پرواز نمایشی خود را در چند فرودگاه کشور انجام داده و می دهد. پس از اجرای برجام و امکان امضای تفاهم نامه بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و کمپانی هواپیماسازی ATR، یک فروند هواپیما از نمونه مدل سفارش داده شده دیروز (چهار مهرماه) و امروز (پنج مهرماه) پرواز نمایشی خود را در چند فرودگاه ایران با شرایط متفاوت عملیاتی کرده و ارزیابی توانمندی و قابلیت های فنی و عملیاتی این هواپیما را تیم متخصصان «هما» انجام خواهد داد.